Proud Blog
Proud Simon - nieuwe Creative Account bij Proud Mary
Hallo! Simon hier! Gestart als Creative Account bij Proud Mary. Benieuwd wie ik ben? Dat vertel ik je hieronder.
Proud Charlotte - nieuwe stagiaire bij Proud Mary
Hé daar, mijn naam is Charlotte, de nieuwe stagiaire bij Proud Mary!
Rewind Campfire #10 – klanttevredenheid 🤝
Alle hens aan dek! We’ve got some customers to please. De tiende (yay!) campfire stond helemaal in teken van klanttevredenheid. Hoe zorg je ervoor dat klanten niet enkel tevreden...
Proud An Aël - nieuwe Creative Account bij Proud Mary
Hello there! Ik ben An-Aël en sinds maart ben ik Creative Account bij Proud Mary. Lees gerust verder en leer mij beter kennen!
Dit was de LOFband 2024
De Proud Mary LOFband is terug!
Rewind Campfire #9 - Trend Session 🔥
Ahoy! De negende editie van onze Campfire session was een sprankelende avond waar kijken naar de toekomst centraal stond, met niemand minder dan onze eigenste trendwatcher Tina...
Instagram Threads
Dompel je bedrijf onder in de wereld van instagram threads: een Proud Mary perspectief
✨ THE BEST OF 2023 ✨
🎶 Closing time, every new beginning comes from some other beginning's end 🎶
Proud Fieke - nieuwe Art Director
Say hello to our new Berlin Art Director! Proud Mary verwelkomt met trots Fieke in het team. Deze nieuwe Proud Mary leren kennen? Lees snel verder.
Foodies On Tour
FOODIES ON TOUR is een tasting en -belevingsevent dat zich richt tot B2B klanten. Als trotse partner van dit event staan we niet enkel in voor de communicatie. We ondersteunen...
Rewind Campfire Session #8 - Be your own legend
Onze 8ste campfire editie zit er weer op. Deze keer richtten we ons op het ondernemerschap en hoe je een eigen legendarisch merk opbouwt.
Labadoux
Wat een editie! Zon op onze smoel, wereldse muziek in onze oren en leuk gezelschap. De ingrediënten voor alweer een geslaagd Labadoux.
Ontwikkel jouw unieke merkidentiteit
Je staat op het punt om je eigen bedrijf te starten of misschien wil je jouw huidige merk nieuw leven inblazen. Waar begin je dan? Het antwoord is simpel: bij het opbouwen van een...
De kracht van kleurenpsychologie
Dagelijks word je beïnvloed door kleuren. Kleuren zetten je onbewust aan het denken. Marketeers maken hier dan ook graag gebruik van. Ook wij passen kleurenpsychologie toe in onze...
Is animatie de toekomst?
Animatie, meer dan alleen eens snel een video in elkaar knutselen. Van stop motion, cut out tot digitale animatie, 3D-beelden en nog zoveel meer. Elementen waar Vic, onze Motion...
What's up with 'strategy is key'?
Iedereen heeft het al eens gehoord, 'strategy is key'. Maar is dit effectief zo? Een bedrijfsstrategie is een cruciaal onderdeel van het succes van elk bedrijf. Wij leggen je uit...
Dit was de LOFband 2023
De Proud Mary LOFband is terug!
Boost Employee Recognition en medewerkersbetrokkenheid met deze tips
Iedereen wil zich gewaardeerd en erkend voelen, toch? Ook op het werk natuurlijk! Employee recognition is daarom heel belangrijk op de werkvloer. Wat is het juist? Waardering en...
8 digitale trends in 8 minuten
De voorbije maanden kon je Tina en het digital team spotten op Websummit in Lissabon en BAM in Brussel. Terug op kantoor en nieuwe inzichten rijker. Op onze zevende Campfire...
Rewind Campfire Session #7 - Online groeien
Op onze zevende Campfire Session werd het online vuur aangewakkerd bij heel wat aanwezigen. Voor deze winterse editie konden we ons binnen laten inspireren en buiten genieten van...
Proud Vic - nieuwe Motion Designer
Say hello to our new Motion Designer! Proud Mary verwelkomt met trots Vic in het team. Deze nieuwe Proud Gary leren kennen? Lees snel verder.
Proud Janne - nieuwe Brand Designer
New kid in town! Janne it is. Het nieuwste Proud Mary member. Boordevol goesting start ik er als Brand Designer. Benieuwd wie ik ben? Let's find out.
Rewind Campfire Session #6 - Your Marketing & Sales on Fire
De zesde Campfire Session zit er op. En wat was het weer een prachtige editie! Een avond waarbij we niet enkel warm werden van het kampvuur maar ook van de inspirerende...
Win een Proud Mary lofpakket *wedstrijd afgesloten*
Corona gooit nog altijd wat roet in het eten. We kunnen ook dit jaar onze lofband niet uitsturen voor een Lofconcert. We hadden er nochtans veel zin in. Maar niet getreurd. Met...
Het belang van een gefundeerde rekruteringscampagne
Het personeel is één van de meest waardevolle elementen van het bedrijf. Zij vormen de ziel van de onderneming.
Een HR-campagne in 4 stappen
Een gefundeerde, effectieve HR-campagne zet je op met deze 4 stappen.
Hoe kies je de juiste tone of voice?
Met de juiste tone of voice bouw je een betere vertrouwensband op met je doelgroep en stijgt je merkbekendheid. Maar hoe bepaal je dat nu?
Het belang van een consistente tone of voice
Met de juiste tone of voice bouw je een betere vertrouwensband op met je doelgroep en stijgt je merkbekendheid.
Boost je Online Lead Generatie
Online leads genereren via content marketing: hoe doe je dat?
Persona-denken
Voor wie creëer je een campagne? Dankzij persona's ontwikkel je een campagne op het lijf geschreven van de beoogde doelgroep.
Een verhaal is pas een verhaal als het verteld wordt.
Een bedrijf moet opvallen, uniek zijn en zich onderscheiden van de concurrentie. Kortom: beschikken over een uniek merkenverhaal. Hoe bepaal je waar je als bedrijf voor staat?
Waarom een goede Branding je geld oplevert
Een goede branding is cruciaal voor je merkbeleving. Het is de visuele vertaling van je merkverhaal.
Pakkende beelden
Een fotoshoot voegt menselijkheid toe, verhoogt de betrokkenheid van de kijker en triggert ontelbare emoties. De moeite dus om er de nodige aandacht aan te schenken.
Het Brand Wheel
In het Proud Mary-lied blijft het grote wiel maar draaien. Ook het "merkwiel" moet blijven draaien als je succes wil bekomen.
Strategische naamcreatie
Een nieuwe naam voor je bedrijf? Dat beslis je niet zomaar. Je moet met verschillende factoren rekening houden. Hoe begin ik? We helpen je graag op weg.
4 tips voor groeiende bedrijven
Ontdek onze 4 gouden tips om als groeiend bedrijf niet te stagneren.
Persona in de kijker
Hoe meer je weet over je doelgroep, hoe gerichter de communicatie. Zo krijg je meer interactie! Want communiceren is informatie uitwisselen.
Let's talk about instagram ads
Wil je met je nieuwe campagne visueel opvallen op een van de grotere socialmediakanalen? Dan is een goeie Instagram Ad je sleutel tot succes.
Benieuwd wie jouw website bezoekt?
Leads genereren en klanten binnenhalen: nu nog makkelijker. Wanneer en hoeveel bezoekers op jouw website een aanvraag doen hoeven we je waarschijnlijk niet te vertellen. Hoelang ze...
Behind the scenes at Sleepy
DE "ROOSTER"-MAN
Lees ons allereerste LOFLY magazine
Om de complimentenmaand af te sluiten verrassen we jullie graag met een extraatje. Ontdek ons LOFLY magazine.
Knetterende Campfire Sessions
De Proud Mary Campfire Sessions zijn gezellige seminaries waarbij telkens één bepaald thema aan bod komt die je onderneming doet groeien.
Onze lofband op bezoek bij Gediflora
Elk jaar op complimentendag gaat onze LOFband op pad naar diverse bedrijven met de meest swingende LOFliedjes.
Lara Fabian of storytelling op zijn best
Bij mij was er altijd al een mooie link tussen muziek en marketing. Voor mij zit er muziek in marketing. En ja, marketing is zoals muziek.
Wat is Employer Branding?
Beïnvloed met Employer Branding jouw imago als werkgever.
Preboarding en onboarding communicatietools.
De employer journey stopt niet na het tekenen van het contract met je medewerker. Daarom hebben we ook aandacht voor de pre- en onboardingtools.
Externe communicatie
Welke externe communicatie zetten we als rekruteringstools in? Dat weet je dankzij de strategie die je vooraf ontwikkeld hebt.
In 7 stappen naar een content marketing strategie.
Een content strategie bepalen is je vooropgestelde doel bereiken door de juiste inhoud delen met de correcte doelgroep, via het juiste communicatiekanaal op het juiste moment en in...
Ontwikkel een creatief concept
Kies voor een opvallende, leuke campagne voor je HR-, rekruterings-, of Employer Branding Campagne. Een sterk creatief concept is geld waard!
Employer Value Proposition: hoe ze bepalen?
In principe heeft de Employer Value Proposition als basis zowel de kernwaarden als de positioneringswaarden. Dus hoe ze bepalen?
Employer Value Proposition: wat?
Een Employer Value Proposition, wat is dat nu concreet?
Producten- vs. dienstenorganisatie
In het geval van producten en commerciële diensten zijn de positioneringswaarden nadrukkelijker aanwezig dan bij een dienstenorganisatie zoals een ziekenhuis bijvoorbeeld.
Kernwaarden vs. positionering
Het verschil tussen kernwaarden en positioneringswaarden? Terwijl kernwaarden heel vaak intern hun oorsprong vinden, zijn positioneringswaarden gecreëerd om naar buiten te treden.
Positioneringswaarden: je externe boodschap.
We hebben het in vorige blogberichten vooral gehad over de kernwaarden. Die vinden vooral hun ontstaan in interne communicatie. Wanneer je de waarden vastlegt om naar de...
Interne communicatie: tools die je efficiëntie boosten
Er zijn ondertussen heel veel communicatietools en kanalen die je helpen om te communiceren met je medewerkers.
Kernwaarden: hoe ze implementeren?
Als je kernwaarden bepaald zijn, dan begint het echte werk.
Kernwaarden: hoe ze visueel vertalen?
Van waarden tot creatief concept. De visuele vertaling.
Kernwaarden: hoe ze bepalen?
Kernwaarden zijn het fundament voor je Employer Branding. Hoe bepaal je ze ? En nog belangrijker: hoe zet je ze om naar gedragingen?
Waarom kernwaarden bepalen?
Kernwaarden hebben een belangrijke functie. Zowel voor je medewerkers als voor toekomstige medewerkers spelen ze een rol. Ze zijn het fundament voor je rekruteringscommunicatie én...
Het belang van kernwaarden
Het belang van kernwaarden is vooral voelbaar in een aantal situaties.
Kernwaarden: wat?
Kernwaarden staan centraal bij de interne communicatie van je bedrijf.
Employer Branding: intern stappenplan
Idealiter start je met het aanpakken van je interne communicatie. Want nieuwe mensen binnenhalen in een tevreden team, die blijven langer.
Hoe een sterk Employer Brand opbouwen?
Hoe maken we van jouw bedrijf een aantrekkelijke werkgever?
Voordelen van een sterke Employer Branding
Ontdek de 10 voordelen van een sterke Employer Branding.
Waarom Employer Branding?
Verhoog de productiviteit van je werknemers met Employer Branding.
Het belang van kernwaarden bij een groeispurt.
Had je bedrijf het voorbije jaar een groeispurt? Dan kan het best gebeuren dat je plots behoefte krijgt aan het definiëren van interne waarden. Door samen met je medewerkers de...
5 tips om jouw positionering te bepalen
Hoe kan je jouw product (of dienst) een vaste plaats geven in het hoofd van de klant. We geven je 5 tips om je positionering scherper te stellen.
Waarom is positionering belangrijk?
Op de meeste markten is er een overvloed aan aanbieders. Een unieke positionering is dus key.
What about storytelling
Als je storytelling toepast zoals het hoort, blijft het een waardevolle communicatietool.
Wat is positioneren?
Positioneren is het kiezen van een onderscheidende, relevante en geloofwaardige positie op de markt.
Wat is een positioneringsworkshop?
Wat is dat nu juist een positioneringsoefening? En waarvoor dient het? Met een positioneringsoefening streven we ernaar om een uniek DNA te definiëren voor jouw merk of bedrijf.
5 voordelen van een unieke positionering
Een positionering bepalen heeft vele voordelen. Hieronder bespreken we alvast 5 voordelen die een goede positionering met zich meebrengt.
Het resultaat van een positionering
Je creëert dankzij een positioneringsoefening een inhoudelijk kader voor al je toekomstige communicatie. De overkoepelende én individuele positioneringsteksten zijn de basis van...
Rewind Campfire Session #5 - Brand Experience
Wat een avond was het op onze vijfde Campfire Session. Een feesteditie over drank en eten. Toepasselijk.
Rewind Campfire Session #4
Onze 4e Campfire editie was - met enige vertraging (dank u Corona) - een echte outdoor editie.
Dit was de lofband 2020
De Proud Mary lofband gaf ook dit jaar weer stevig van jetje.
Rewind Campfire Session #2 - Employer Branding
Onze tweede Campfire Session rond 'Employer Branding' was een succes.
Dit was de lofband 2019
Op 01 maart, complimentendag, ging Proud Mary bij 6 bedrijven langs met de LOFband.