Overzicht

Waarom is positionering belangrijk?

Branding Strategie Positionering
Afbeelding
ProudMary_Blog_WaaromIsPositioneringBelangrijk

Op de meeste markten is er een overvloed aan aanbieders. Een unieke positionering is dus key.

Als er veel aanbieders zijn, zijn veel producten en diensten inwisselbaar. De consument ontvangt een overdosis aan gelijklopende en gelijkaardige reclameboodschappen en ziet daardoor dikwijls door de bomen het bos niet meer. Waarom moet hij voor jouw product of dienst kiezen? Iedereen vertelt hetzelfde verhaal.

Kies een unieke positionering en verover zo een plaats in het hoofd (en hart) van je klant.

Kies je ook voor kwaliteit, prijs en service? Dan ben je één van de zovelen… Indien bijvoorbeeld elk watermerk zou kiezen voor de woorden ‘transparant’, ‘vloeibaar’ en ‘dorstlessend’, dan weet je toch niet welk merk je nu moet kiezen?

Dat doen die merken dus ook niet. Ze kiezen een unieke, onderscheidende positionering waardoor ze bepaalde klanten aanspreken (en ook anderen bewust uitsluiten). Spa kiest bijvoorbeeld voor het zuiverende water, Evian voor het water dat je jong houdt, en Perrier, dat is dan weer het water voor mensen met een hoekje af. Want Perrier, c’est fou! Zelfs een alledaags en op zich weinig onderscheidend product als flessenwater slaagt er dus toch in een plaats te veroveren in het hoofd en het hart van de consument.

Je look & feel positioneert je ook.

De inhoudelijke boodschap die je kiest om jouw positionering kenbaar te maken, versterk je nog door de look & feel te laten aansluiten bij de gekozen positionering. De communicatie van Spa is ook wat het beeldmateriaal betreft zuiver. De uitingen van Perrier zien er ook een beetje “gek” uit. Beeldmerk, huisstijl, campagnevisuals passen bij de gekozen positionering, maar ook de gekozen communicatiekanalen versterken deze.

Personeel als katalysator van de positionering.

Tot slot is er ook nog het belang van je personeel. Vergeet niet dat zij de positionering mee naar buiten brengen en ondersteunen. Daarom kiezen wij er bij Proud Mary voor om hen ook meteen bij de positioneringsbepaling te betrekken.

Nood aan
een positionering?

Zowel binnen ons Branding Traject als binnen ons Campagne Traject is dit de eerste stap. Informeer naar de mogelijkheden.

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB