Creatieve strategieën en strategische creaties
Overzicht

Rewind Campfire #13 – Muziek & Marketing

Events Proud Mary
Afbeelding

De dertiende (yay!) Campfire stond helemaal in het teken van muziek en marketing. Dat muziek in ons DNA zit, blijkt al uit onze naam. Maar het gaat veel dieper dan dat. Tijdens deze Campfire werd dat nog maar eens bevestigd.

Afbeelding

🎵 A-ba-ni-bi o-bo-he-bev 🎵

We begonnen met de "soundtrack of my life" van onze founder Tina. Al snel werd duidelijk hoe belangrijk muziek in haar leven is – en hoe sterk de link met marketing. Ze selecteerde 20 songs die haar zijn bijgebleven. De ene song sprong eruit door het artwork (zoals de rode LP van Madness), andere door de sterke personal branding van de artiest (het kapsel van Mireille Mathieu of Sinéad O’Connor) – en soms gewoon door het authentieke verhaal of de performance. Benieuwd? Bekijk hier de 20 uitgekozen songs.

Afbeelding

🎵 “Lost in the sound, I find myself again.”🎵

Tijd voor muzikant, tekstschrijver, leraar en gitarist Wouter Spaens! Hij kwam zijn verhaal vertellen: van zijn eerste gekochte single van de Noorse groep a-ha, tot zijn eerste LP’s waaraan hij meewerkt en zijn vele projecten zoals The Idiots, Riptunes én het leuke Maal je mee.

We zagen – misschien onbewust van zijn kant – slimme marketing: zijn zorg en oog voor detail in het artwork, het creëren van ambassadeurs onder zijn fans en de samenwerking met échte professionals die ook een verhaal willen brengen.

Na zijn boeiende parcours was het tijd voor een streepje muziek. Wouter nam ons mee naar Noorwegen – naar drie Noorse huisjes waar zijn songs tot leven kwamen. Pure beleving. Merci!

Afbeelding

🎵 Music speaks. Let your Marketing do the same. 🎵

De juiste bandnaam vinden is als de juiste firmanaam kiezen. De perfecte lyrics schrijven – het lijkt op het formuleren van een sterke merkboodschap. Het juiste ritme bepalen, het artwork van een plaat ontwerpen, een professioneel team rondom je verzamelen… het zijn stuk voor stuk keuzes waar ook een ondernemer bij moet stilstaan

De focaccia met verse kruiden uit ’t Wilde weg ging rond, terwijl iedereen op deze mooie zomeravond genoot van de zichtbare passie en goesting van Wouter.

Afbeelding

🎵 I’ve got four strong winds behind me” 🎵

Ons panel liet zien hoe marketing kan klinken als muziek – met harmonieën én soms een valse noot.

  • Tim Dickel (Fish) vertelde over de oorsprong van de naam van zijn bureau (Find the Fish van Monty Python) én over de recente rebranding die hun DNA nog sterker naar voren brengt.

  • Koen Denys (Vandenabeele) ging in op hun recente restyling en nieuwe strategische koers om de vier afdelingen beter te positioneren.

  • Michael Djalti (CGK Group) toonde hoe hun employer brandingcampagne zowel impact heeft op huidige medewerkers als op potentiële nieuwe collega’s.

  • Margo Desmedt (Paulig) lichtte toe hoe de What’s your flavour-campagne zorgt voor meer naambekendheid én likeability.

Muziek en marketing volgen duidelijk hetzelfde pad.
Het begint bij creatie:een idee dat uniek en onderscheidend moet zijn om op te vallen. Durf op te vallen. Durf anders te zijn. Dat maakt je memorabel.

Daarna volgt de compositie: de juiste mix van elementen (strategie, boodschap, beeld) die samen harmonie vormen. Investeer hierin, want dit is je fundament.

De uitvoering bepaalt of het resoneert. Net zoals een live performance moet ook een campagne emotie en beleving oproepen.

Packaging en distributie zorgen ervoor dat je product of merk gevonden en herkend wordt. Distributie is je mediaplan: maak dit doordacht en onderbouwd, want een valse noot kost veel geld.

En uiteindelijk gaat het om herinnering en impact: de melodie die blijft hangen, zoals een merk dat zich in het geheugen van de doelgroep nestelt.

🎶 Don’t stop me now 🎶

Onze volgende Campfire niet missen? Markeer alvast 20 november in je agenda. We beloven je alvast een knetterende avond.

Voor meer foto's van de avond kan je terecht op onze Facebookpagina!

meer over ons

Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13Campfire #13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Proud Mary Campfire Sessions zijn een bron van inspiratie, telkens verrassend en een ideale gelegenheid om met andere professionals van gedachten te wisselen. Laat hieronder je gegevens achter en we laten je tijdig weten waar het kampvuur de volgende keer brandt!

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB