Een goede branding is cruciaal voor je merkbeleving. Het is de visuele vertaling van je merkverhaal.
Vertrouwen en herkenbaarheid
Een consequent doorgevoerde branding wekt vertrouwen bij zowel je bestaande als potentiële klanten en zorgt bovendien voor herkenbaarheid. De klant moet weten waar je als merk voor staat. Zowel inhoudelijk als visueel. Dus moet je je branding in alles doortrekken. Zorg er voor dat je klant niet in verwarring wordt gebracht. Een consequente boodschap brengen, die past bij wat je als bedrijf wil uitstralen, doet wonderen voor je merk.
Meer dan enkel een logo
Branding gaat dus om meer dan gewoon een logo creëren. Het is de visuele vertaling van je merkverhaal. En niet enkel op je naamkaartje of folder, maar ook online en bij elk touch point. Vergeet bijvoorbeeld geen branded landingspagina te ontwikkelen als je een social ad campagne hebt lopen. Want hoe jammer is het niet dat je investeert in je branding, maar toch in je laatste touch point je klant kwijtspeelt omdat die pagina onvoldoende gebrand is en men daardoor geen vertrouwen heeft in die pagina. Mis dus die kans op verkoop niet, en voer consequent je branding op alle communicatietools uit.
Bekijk hier onze branding trajecten.