Overzicht

What about storytelling

Branding
Afbeelding
ProudMary_Blog_WhatAboutStorrytelling

Als je storytelling toepast zoals het hoort, blijft het een waardevolle communicatietool.

What is
your story?

“Storytelling", de term wordt vaak te pas en ten onpas en zelfs ten onrechte gebruikt. Bijzonder jammer maar de kracht van goede storytelling wordt er niet minder om. Als je storytelling toepast zoals het hoort, blijft het een waardevolle communicatietechniek.

Hoe er aan beginnen?

Maar hoe begin je aan storytelling? Dankzij een positioneringsoefening. Een bedrijf denkt zo na over zijn eigen unieke verhaal. Wat drijft hen? Wat zijn de waarden? Waarom moeten mensen hun product aanschaffen en niet dat van de concurrent?

Deze kennis zit dikwijls dieper verborgen dan de kennis over bv. het rationele van het product (afmeting, materiaal, gewicht…) dat iedereen meteen hardop meedeelt. Met een positioneringsoefening komt dit heel organisch naar boven. En krijgt het eigen verhaal vorm.

Maar pas op, het gaat niet om een (fictief) verhaal creëren enkel omdat het een krachtige tool is. Het gaat om je eigen unieke verhaal naar de oppervlakte brengen omdat dat verhaal de krachtigste sales tool is. En dat is een groot verschil. Jouw persoonlijke en unieke verhaal gebruiken om bloot te leggen waarom een klant bij jouw onderneming moet kopen.

Inspirerend verhaal

We geven niet opnieuw de rationale producteigenschappen mee, want die zetten niet aan tot aankoop. Nee, producteigenschappen beïnvloeden het gedrag meestal niet. Het ‘waarom’ triggert de mens wél: waarom je vindt dat ze het moeten kopen, waarom je gelooft in je eigen product.

Inspireer hen. Laat hen nadenken. Ook al leven we in een tijdperk van data, het verhaal en de bijhorende emotionaliteit die daarbij los komt, is wat verkoopt. Mensen kopen graag iets wat “goed voelt”. En heel dikwijls zeggen de data dat product X geschikter zou zijn maar zegt “hun hart” dat ze toch beter voor product Z gaan.

Je belofte moet iets teweegbrengen.

Zo kan je bij Proud Mary terecht omdat we overtuigd zijn dat trots doet groeien. Ons team helpt je om trots te communiceren over jouw product of bedrijf. Om trots te zijn op jouw werknemers en team. En dat is nu eenmaal belangrijk, want trots... doet groeien. Dat is ons verhaal, onze story.

Afbeelding
ProudMary_TrotsDoetGroeien

Proud Mary helpt je dus groeien. Dat is de boodschap, en niet zozeer dat wij enkel een logo voor je maken, een brochure creëren, een advertentiecampagne kunnen ontwikkelen, een marketingplan opstellen. Wat we voor alle duidelijkheid uiteraard wel doen. Onze boodschap is dat we je helpen groeien. Logo en brochure zijn de tools om dat te doen.

Wat is jouw verhaal? Waarom zou ik bij jouw moeten kopen? Dit is het fundament van je verhaal. Maak dat je fundament stevig staat. Hulp nodig om je verhaal te creëren? Bekijk ons Branding Traject of Campagne Traject waar starten met de positioneringsoefening

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB