Een gefundeerde, effectieve HR-campagne zet je op met deze 4 stappen.
1° Bepaal de interne waarden
Gebruik unieke, interne waarden om je te onderscheiden van de concurrentie. Heb je deze nog niet vastgelegd? Start vandaag! Dat kan via een interne-waarden-oefening. Overleg met je werknemers en zet ze in als ambassadeurs.
2° Vertaal en communiceer interne waarden
Zorg dat je medewerkers de interne waarden kennen en begrijpen. Waarom niet met een interne campagne? Een leuke video, posters, deurhangers etc. Bekijk wat er best bij jouw bedrijf past. Als je deze waarden op een creatieve manier communiceert, onthouden en begrijpen de werknemers ze beter.
3° Implementeer de interne waarden
Interne waarden dienen als richtlijn naar het gedrag van de medewerkers. Pas uw waarden toe bij alles wat je doet. Van het aanvaarden van nieuwe werknemers tot het voeren van evaluatiegesprekken. Ook bij informele gesprekken en officiële mededelingen.
4° Beleef interne waarden
Als je medewerkers overtuigd zijn van de waarden, zullen ze deze trots naar de buitenwereld communiceren. Iemand die graag bij jou werkt, zal dit ook in zijn omgeving verkondigen. Zo kan je jouw werknemers indirect inzetten als ambassadeur.
Wil jij ook een sterke HR-campagne? Ontdek hieronder hoe wij jou kunnen helpen.