Overzicht

Wat is een positioneringsworkshop?

Branding
ProudMary_Blog_Wat_Is_Een_Positioneringsworkshop

Wat is dat nu juist een positioneringsoefening? En waarvoor dient het? Met een positioneringsoefening streven we ernaar om een uniek DNA te definiëren voor jouw merk of bedrijf.

Een extern communicatie-DNA dat je sterk onderscheidt van je concurrenten zodat potentiële klanten weten waarom ze voor jou moeten kiezen. En dan bedoelen we een veel uniekere boodschap dan een goede prijs-kwaliteitverhouding en een correcte service. Want daar komt iedereen mee af. Nemen we het voorbeeld van water. Water is altijd vloeibaar, transparant en uiteraard om te drinken. Maar Spa Reine kiest voor de positionering ‘zuiver bronwater’, Perrier voor ‘het water met een hoekje af’, Bru voor ‘het parelende water dat het eten laat smaken’ … de gekozen invalshoek bepaalt de rest van hun communicatie en de daaruit volgende acties.

Een duidelijk en uniek verhaal maakt dat de consument makkelijker zijn keuze maakt. En dat jij als onderneming trots bent op waar je voor staat.

Resultaat

Het eindresultaat van een positioneringsoefening is een "brand fundamental report". Daarin staan de positioneringsbegrippen van het merk of bedrijf beschreven. Dat rapport is bovendien het inhoudelijke kader voor de rest van alle communicatie. En meteen ook de basis van waaruit alle creatieve communicatietools ontwikkeld worden. We streven er met deze oefening naar om een uniek DNA te definiëren voor jouw merk of bedrijf.

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB