What's your story?
Positionering
Waar staat jouw bedrijf voor? Wat is je verhaal? Waarmee verleid je potentiële klanten? Is het met een goede prijs/kwaliteit en een correcte service? Ongetwijfeld, maar echt uniek zijn deze troeven niet. Zonder dat je het misschien zelf beseft, zitten er waarden in je organisatie die een concurrent niet kan claimen. Het komt er alleen op aan ze naar boven te halen. Dat kan met een positioneringsworkshop.
Unieke positioneringswaarden bepalen
Hoe we dat doen? We creëerden een interactieve workshop om het unieke DNA van jouw merk of bedrijf te definiëren. Een DNA dat jou sterk onderscheidt van je concurrenten. Daar gaan we mee aan de slag om je verhaal te creëren. De fameuze storytelling, maar vertrekkend vanuit jouw authentieke genen. Potentiële klanten weten dankzij de storytelling waarom ze voor jou moeten kiezen.
Een interactieve workshop
Proud Mary ontwikkelde een eigen positioneringsmethode die gekenmerkt wordt door eenvoud, interactiviteit en participatie van het team. De workshop heeft als eindresultaat een ‘brandfundamental report’ waarin de positioneringsbegrippen van het merk of bedrijf in beschreven staan. Dit rapport vormt het inhoudelijke kader voor al je communicatie. En meteen ook de basis van waaruit alle creatieve communicatietools ontwikkeld worden. Het voordeel van een positionering is dat je met je unieke DNA een inhoudelijk onderscheid maakt op je concurrentie. Bovendien vormt je positionering ook een goedgekeurd inhoudelijk kader dat je verder helpt om consistent te communiceren. En dat bespaart je heel wat tijd.
Naar de kern(waarden)
In de storymaking workshop bepalen we de diverse positioneringswaarden. Proud Mary schrijft een unieke positioneringstekst: beknopt en to the point. Deze tekst is de kern voor alle komende communicatie(tools). Het is het inhoudelijke fundament, jullie dagelijkse houvast. Deze workshop vormt de eerste stap in zowel ons branding- als campagnetraject.
voor wie is een positionering belangrijk?
KMO'S
Zaakvoerders van kmo's die een scherpere positionering willen om zo gerichter te groeien.
STARTUPS
Startups die een goed fundament willen bouwen alvorens de markt te veroveren.
STUDENTENONDERNEMERS
Studentondernemers die hun zaak willen uitbouwen op basis van een doordacht fundament.
MARKETING MANAGERS & COMMUNICATIEDIRECTEURS
Marketing Managers en Communicatiedirecteurs die de nood voelen zich te onderscheiden op de competitieve markt en een goede strategisch onderbouwde basis willen voor een campagne.
FUSIE
Organisaties of bedrijven die na een fusie een overkoepelend extern verhaal in de markt moeten zetten.
OVERNAME
Bedrijven die na een overname een hernieuwde positionering willen bepalen.
deze workshop vormt de eerste stap in zowel ons branding- als campagnetraject
MAAK GEBRUIK VAN DE KMO PORTEFEUILLE
De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Consultancy valt hier ook onder.