Overzicht

Het resultaat van een positionering

Strategie Positionering
Afbeelding
ProudMary_Blog_Het_Resultaat_Van_Een_Positionering

Je creëert dankzij een positioneringsoefening een inhoudelijk kader voor al je toekomstige communicatie. De overkoepelende én individuele positioneringsteksten zijn de basis van waaruit alle creatieve communicatietools ontwikkeld worden.

INHOUDELIJK KADER

Dankzij dit inhoudelijke kader communiceer je consistent. Iedereen binnen het bedrijf vertelt hetzelfde verhaal. Op alle communicatietools worden dezelfde accenten gelegd en voordelen benadrukt. Dat werkt versterkend voor het vastleggen van jouw “karakter” dat de consument snel zal herkennen.

TIJDBESPAREND

Je wint tijd. Geen eindeloze discussies meer want je hebt de oefening op voorhand gemaakt en die werd door iedereen bekrachtigd. Je weet wat te zeggen en hoe het te zeggen. De inhoud en tone of voice liggen vast.

LEIDRAAD

Het helpt in het nemen van beslissingen. Je weet namelijk waar je voor staat. Wat de positie op de markt is en daar moet je je aan houden. Soms laat je dus (schijnbare) opportuniteiten liggen, als deze niet passen binnen het vooropgestelde inhoudelijke kader.

GROEI

Een positionering bepalen helpt ook de medewerkers. Ze begrijpen beter waar jouw onderneming of product voor staat en brengen hetzelfde verhaal. Bovendien maakt het hen trots om het verhaal ook zelf te brengen. Klanten merken dit ook en zijn trots klant te zijn. Je merkt het, trots… doet écht groeien.

CASE

Maar hoe ziet dat resultaat er nu uit? Wel, wij schetsen alvast even kort de weg van een (her)positioneringsoefening naar het eindresultaat voor onze klant basisschool het Park die de nieuwe naam Gaaf! kreeg. Veel kijkplezier!

Van positionering naar branding & campagne
Afbeelding
Gaaf_Positionering_BetekenisvolFundament
Afbeelding
Gaaf_Positionering_Collectief
Afbeelding
Gaaf_Positionering_Evolutie
Afbeelding
Gaaf_Positionering_Gids
Afbeelding
Gaaf_Positionering_Goud
Afbeelding
Gaaf_Positionering_Zuurstof
hold and drag

De positioneringsoefening schonk de basisschool hun merkenverhaal. Een school waar elk kind goud is. Waar een sterk collectief garant staat voor continue evolutie. Waar aandacht is voor het geven van een betekenisvol fundament. Waar zuurstof bieden aan elk kind centraal staat. Dat is... GAAF!

Zie hier het resultaat
Afbeelding
ProudMary_Basisschool_GAAF_Branding_Brief

Na de inhoudelijke oefening creëerden we een passende naam.

Afbeelding
ProudMary_Basisschool_GAAF_Branding_Balpen

GAAF! weerspiegelt het positieve en kleurrijke.

Afbeelding
ProudMary_Basisschool_GAAF_Branding_Naamkaartjes
Afbeelding
ProudMary_Basisschool_GAAF_Branding_Rapportmapje
Afbeelding
ProudMary_Basisschool_GAAF_Branding_Potloden
Afbeelding
ProudMary_Basisschool_GAAF_Branding_Campagnebeeld

Het nieuwe campagnebeeld visualiseert dat elk kind goud is. Elk kind is een hoogvlieger.

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB