Van waarden tot creatief concept. De visuele vertaling.
De kernwaarden van je bedrijf bepalen om ze daarna in de kast te laten liggen? Doodzonde! Kernwaarden zijn namelijk handige tools die ook helpen om andere campagnes een gefundeerde inhoud te geven en tot een goed einde te brengen. Zo heeft het absoluut geen zin een HR-campagne op te zetten, als je op voorhand niet hebt nagedacht over waar je bedrijf voor staat.
MAAK DE WAARDEN ZICHTBAAR DANKZIJ EEN CREATIEF CONCEPT
Een kernwaardenworkshop maakt heel wat los in een bedrijf. De medewerkers voelen zich betrokken en worden ‘verplicht’ tot nadenken over hoe zij het bedrijf zien en wat het voor hen vertegenwoordigt. Als met de uitkomst van die oefening vervolgens niets gebeurt, leidt dat enkel tot frustratie.
Door de waarden ook letterlijk in beeld te brengen in de bedrijfsgebouwen, of door er mee aan de slag te gaan tijdens workshops of opleidingen, zorg je ervoor dat alle medewerkers de waarden kennen én er zich naar gedragen.
Door te kiezen voor een creatief concept maak je de waarden zichtbaar en tastbaar op een leuke manier. Geen droge tekst maar een visueel aantrekkelijk overkoepelend beeld of een beeld per waarde. Dikwijls gebruikt men ook een acrostichon (ook naamdicht of lettervers genoemd) zodat de eerste letters van de waarden een nieuw woord vormen.
Inspiratie nodig? Bekijk aantal realisaties.