Een positionering bepalen heeft vele voordelen. Hieronder bespreken we alvast 5 voordelen die een goede positionering met zich meebrengt.
1. VASTGESTELD EN GOEDGEKEURD
Een goedgekeurde positionering geeft richting aan het team. Iedereen beslist tijdens de onze positioneringsworkshop samen welke waarden belangrijk zijn door beelden en woorden te kiezen. Dat is heel bewust zo. Het zorgt er voor dat iedereen in dezelfde richting kijkt en dat iedereen elkaar begrijpt in de keuzes en bijpassende uitleg.
2. TIJDSBESPARING
Investeren in een positionering is tijd besparen in de toekomst. Bijvoorbeeld, je ervaart plots een groeispurt. Jouw diensten/producten groeien snel, er komt meer en meer. Dan ga je vaak héél snel de mist in wat positionering betreft. Zo krijgen we ook vaak de vraag om een merkenarchitectuur te verduidelijken aan de hand van een positioneringsoefening. Doe jezelf een plezier, kies vanaf het begin om je positionering klaar en duidelijk vast te leggen. Het zal de toekomstige weg van jouw onderneming alleen maar vergemakkelijken.
3. INHOUDELIJK KADER
Je legt een inhoudelijk kader vast voor alle toekomstige communicatie. Het is jouw houvast in moeilijke tijden, je leidraad doorheen alle communicatie.
4. CONSISTENTE COMMUNICATIE
Iedereen vertelt hetzelfde verhaal, wat jouw identiteit alleen maar ten goede komt. Zoals eerder aangegeven, zorgt een positioneringsoefening er dan ook voor dat iedereen dezelfde taal spreekt én begrijpt.
5. INHOUDELIJK ONDERSCHEIDEND
Je vertelt voortaan een verhaal dat uniek en onderscheidend is en bijgevolg langer bij de consument bijblijft. Fundamenteel voor brand awareness!