Kernwaarden hebben een belangrijke functie. Zowel voor je medewerkers als voor toekomstige medewerkers spelen ze een rol. Ze zijn het fundament voor je rekruteringscommunicatie én corporate communicatie. Ze helpen je een sterk werkgeversmerk te worden.
KERNWAARDEN ALS TOOL OM AMBASSADEURS TE CREËREN
Onderschat de kracht van kernwaarden niet. Het is een HR-tool om van elke medewerker een échte ambassadeur te maken. Kernwaarden drukken uit waar de organisatie voor staat en waar ze in gelooft. Een goed HR-beleid zet de kernwaarden in als interne communicatietool om medewerkers te sturen en enthousiast te maken. En enthousiaste mensen worden ambassadeurs van je brand!
WAAR HET HART VOL VAN IS, LOOPT DE MOND VAN OVER
Overtuigde en enthousiaste medewerkers dragen je verhaal uit. Dat doen ze in de relaties op het werk, maar ook in hun contacten met de klant of met familie en vrienden. Ze zijn trots op hun werk en tonen dat graag.
KERNWAARDEN ALS MARKETINGTOOL BEGINT OP DE WERKVLOER
Het verhaal van je bedrijf, je positioneringswaarden, moet je delen. Hierbij denk je natuurlijk meteen aan de klanten en communicatiekanalen zoals website en sociale media. Toch doe je er goed aan om je verhaal ook te delen met je medewerkers. Zij zijn namelijk de eerste ambassadeurs van je organisatie. En zij vertellen je verhaal ook verder.
TOVER MEDEWERKERS OM TOT AMBASSADEURS
Een medewerker wordt niet vanzelf ambassadeur. Je zult hierop moeten inzetten. Dat doe je door je medewerkers te betrekken bij de toekomstplannen van de organisatie.
Zorg voor openheid en transparantie. Zorg voor duidelijke verantwoordelijkheden en geef hen de juiste tools om hun job goed uit te voeren. Bied de nodige ruimte voor ontwikkeling en toon waardering. Denk eraan dat je op deze manier meer zal halen uit je team en dat is belangrijk voor de groei van het bedrijf.
Kan je hulp gebruiken om je kernwaarden en meteen ook een Employer Branding strategie vast te leggen, bekijk dan zeker onze Employer Branding Trajecten.