Full Option
Intern en extern hangen onlosmakelijk aan elkaar vast. Niet alleen de kernwaarden maar ook de Employer Value Propositions spelen een grote rol bij het creëren van je recruteringsconcept. Maar ook de positionering van je organisatie moet je hierin betrekken. We bieden daarom een traject aan waar we zowel intern als extern behandelen én bovendien de perfecte Employer Branding Strategie ontwikkelen.
In dit traject werk je aan je interne verhaal én je externe verhaal. Strategisch gefundeerd in plaats van met de natte vinger zomaar iets te doen. Futureproof ook. Door te werken aan zowel je interne als externe communicatie bekom je een sterk werkgeversmerk.
Dit traject omvat volgende onderdelen:
- Kernwaardenbepaling en vertaling naar gedrag
- Positioneringswaarden bepalen
- Employer Branding Strategie + Employer Value Proposition
- Creatief Employer Concept
- Uitwerking creatief concept
- Print & digital design
de 6 onderdelen van het Employer Branding Traject
1. Kernwaarden bepalen
Bij kernwaarden van een onderneming gaat het over die waarden die bindende verwachtingen scheppen. Regels van goed fatsoen die de onderneming vooropstelt binnen de werking van de onderneming. De kernwaarden zijn een leidraad voor het gedrag van de werknemers. Tijdens een workshop bepalen we de kernwaarden en gaan we vooral ook dieper in op de gewenste gedragingen bij die waarden.
2. Positioneringswaarden
Met de kernwaarden hebben we de interne boodschap vastgelegd naar medewerkers én sollicitanten. Maar elke potentiële sollicitant ziet ook je imagocommunicatie. Daarom is je positioneringsverhaal ook van belang. In dit full option traject zetten we deze ook meteen op punt. Je externe boodschap krijgt vorm. Een mooi verhaal voor de komende jaren.
3. Strategie
We definiëren wat je willen bereiken en hoe we dat doen. We bepalen de medewerkerspersona en gaan op zoek naar jouw Employer Value Proposition. Waarom moeten sollicitanten voor jouw bedrijf kiezen en niet voor jouw concurrent? We vertellen het verhaal achter je werkgeversmerk. Een verhaal dat talent aantrekt en activeert. We bepalen de communicatietools én de booschap om de sollicitanten te bereiken.
4. Creatief concept
Een sterk idee is goud waard. Ook bij een employer brandingcampagne. Het helpt om je boodschap creatief en eenvoudig uit te leggen. Het concept moet flexibel inzetbaar zijn en zowel intern als extern toegepast kunnen worden. Kiezen voor een creatief concept voor je employer branding is kiezen voor continuïteit en consistentie in de communicatie.
5. Uitwerking creatief concept
Fotografie, 3D, of louter typografisch? Hoe we het creatieve idee uitwerken hangt af van het uiteindelijk gekozen idee. Gaan we fotograferen? Of is een 3D-animatie of illustratie aangewezen? Deze stap is met andere woorden pas in een latere fase te budgetteren.
6. Print & digital design
Na de strategische beslissingen en het creatief concept ben je klaar om alle nodige communicatietools uit te werken. Proud Mary staat in voor zowel print als digital design. Hiervoor wordt een budget opgemaakt in functie van de noden.
Wil je voornamelijk inzetten op het binden en behouden van medewerkers? Bekijk dan ons interne waarden traject.
Is vooral rekruteren belangrijk? Bekijk dan ons rekruteringstraject.