Rekruteringstraject
Ben je eerder op zoek naar het extern versterken van je Employer Brand? Heb je nood aan een sterk werkgeversmerk? Dan helpen we je met het opstellen van je Employer Branding Strategie, en het creëren van een rekruterings- of HR-campagne. Maar ook de creatie van pre- en onboardingstools, het opzetten van social ambassador kanalen en de lanceringscampagne ervoor.
In dit traject ligt de focus op rekrutering. We stellen alles in het werk om zowel een gefundeerde strategie op te stellen, om de Employer Value Proposition te bepalen en daarbij aansluitend een passend creatief concept te ontwikkelen.
Dit traject omvat volgende onderdelen:
- Kernwaardenbepaling en vertaling naar gedrag
- Employer Branding Strategie + Employer Value Proposition
- Creatief Employer Concept
- Uitwerking creatief concept
- Print & digital design
de 5 onderdelen van het Rekruteringstraject
1. Kernwaarden bepalen
Bij kernwaarden van een onderneming gaat het over die waarden die bindende verwachtingen scheppen. Regels van goed fatsoen die de onderneming vooropstelt binnen de werking van de onderneming. De kernwaarden zijn een leidraad voor het gedrag van de werknemers. Tijdens een workshop bepalen we de kernwaarden en gaan we vooral ook dieper in op de gewenste gedragingen bij die waarden.
2. Strategie
We definiëren wat je willen bereiken en hoe we dat doen. We bepalen de medewerkerspersona en gaan op zoek naar jouw Employer Value Proposition. Waarom moeten sollicitanten voor jouw bedrijf kiezen en niet voor jouw concurrent? We vertellen het verhaal achter je werkgeversmerk. Een verhaal dat talent aantrekt en activeert. We bepalen de communicatietools én de booschap om de sollicitanten te bereiken.
3. Creatief concept
Een sterk idee is goud waard. Ook bij een employer brandingcampagne. Het helpt om je boodschap creatief en eenvoudig uit te leggen. Het concept moet flexibel inzetbaar zijn en zowel intern als extern toegepast kunnen worden. Kiezen voor een creatief concept voor je employer branding is kiezen voor continuïteit en consistentie in de communicatie.
4. Uitwerking creatief concept
Fotografie, 3D, of louter typografisch? Hoe we het creatieve idee uitwerken hangt af van het uiteindelijk gekozen idee. Gaan we fotograferen? Of is een 3D-animatie of illustratie aangewezen? Deze stap is met andere woorden pas in een latere fase te budgetteren.
5. Print & digital design
Na de strategische beslissingen en het creatief concept ben je klaar om alle nodige communicatietools uit te werken. Proud Mary staat in voor zowel print als digital design. Hiervoor wordt een budget opgemaakt in functie van de noden.
Wil je voornamelijk inzetten op het binden en behouden van medewerkers? Bekijk dan ons interne waarden traject.
Heb je nood aan zowel een upgrade van je interne én externe employer communicatie dan is het Full Option Employer Traject voor jou.