Interne Campagne Traject
Idealiter start je met het aanpakken van je interne communicatie. Want nieuwe mensen binnenhalen in een tevreden team zorgt dat ze langer blijven!
In dit traject werk je aan je intern verhaal. Voornaamste doel is om je medewerkers te binden en behouden zodat zij echte ambassadeurs worden.
Dit traject omvat volgende onderdelen:
- Kernwaardenbepaling en vertaling naar gedrag
- Creatief Employer Concept
- Uitwerking creatief concept
- Print & digital design
de 4 onderdelen van het Interne Campagne Traject
1. Kernwaarden bepalen
Bij kernwaarden van een onderneming gaat het over die waarden die bindende verwachtingen scheppen. Regels van goed fatsoen die de onderneming vooropstelt binnen de werking van de onderneming. De kernwaarden zijn een leidraad voor het gedrag van de werknemers. Tijdens een workshop bepalen we de kernwaarden en gaan we vooral ook dieper in op de gewenste gedragingen bij die waarden.
2. Creatief concept
Een sterk idee is goud waard. Ook bij een interne employer brandingcampagne. Of het nu gaat om een communicatiemasquotte of een onboardingsbrochure, een kernwaardencampagne of een welkomstbrochure, een overkoepelend creatief concept helpt om je boodschap creatief en eenvoudig uit te leggen .
3. Uitwerking creatief concept
Fotografie, 3D, of louter typografisch? Hoe we het creatieve idee uitwerken hangt af van het uiteindelijk gekozen idee. Gaan we fotograferen? Of is een 3D-animatie of illustratie aangewezen? Deze stap is met andere woorden pas in een latere fase te budgetteren.
4. Print & digital design
Na de strategische beslissingen en het creatief concept ben je klaar om alle nodige communicatietools uit te werken. Proud Mary staat in voor zowel print als digital design. Hiervoor wordt een budget opgemaakt in functie van de noden.
Is vooral rekruteren belangrijk? Bekijk dan ons Rekruteringstraject. Of kies voor het Full Option Traject waar we zowel de interne als externe communicatie aanpakken.