Zoutman
EERST INTERN COMMUNICEREN
Een sterke internationale groei kan al eens voor lichte stress zorgen, en dan vooral voor de HR-afdeling. Met een vernieuwde vestiging op komst, kon Zoutman wel wat noeste versterking gebruiken. Vooraleer een externe HR-campagne op te stellen, was het van belang om de interne kernwaarden te bepalen en deze te communiceren aan de werknemers. Eerst werd een content marketing traject opgestart waar we niet alleen de persona’s definieerden, maar tevens de content per persona bepaalden.
EEN NOESTE CAMPAGNE
Eenmaal de strategie bepaald was, konden we een employer branding campagne creëren. De basis hiervoor? Het Zoutman DNA. Want Zoutmannen zijn NOEST. Noest staat voor No Nonsense. Open Minded. Geëngageerd. Respectvol en Teamplayers. Eenmaal de employer branding campagne intern gevoerd werd, konden we verder werken aan een externe HR-campagne.
ZIE JIJ MEER IN ZEEZOUT?
Onder hetzelfde creatieve concept creëerden we een Noeste Zoutman die meer ziet in ZOUT. Want Zoutman is vooral op zoek naar technische profielen. De "Zie jij meer in zeezout?"-campagne kreeg naast billboards, affiches, leaflets ook een leuke campagnevideo, gecreëerd door Clementine. Een mooi voorbeeld van hoe een overkoepelend doordacht idee vele toepassingen krijgt die elkaar versterken. En mét succes. Deze "Zie jij meer in zeezout?"-campagne bouwt verder op de campagne van een paar jaar terug waar we uitpakten met de slogan: Zoutmannen gezocht. Beide campagnes zijn duidelijk familie van elkaar en helpen zo voortbouwen aan het imago van Zoutman.