AGORIA
Geef jezelf bloot 👙
Met een uitdagend en origineel concept tonen we op een speelse manier aan dat transparantie en duurzaamheid de sleutel zijn tot succes. In de campagne tonen we een dame en een heer die, in een poging om klanten aan te trekken, schaars gekleed zijn. Maar dat is niet de juiste manier om jezelf bloot te geven. In plaats daarvan laat je als bedrijf veel meer zien door een duurzaamheidsrapport op te stellen. Dit helpt niet alleen om meer klanten te winnen, maar trekt ook investeerders aan en maakt het eenvoudiger om potentiële werknemers te overtuigen van je waarden.
Het concept zet bedrijven met een knipoog aan het denken over de voordelen van zo’n rapportage, zonder te vervallen in een moraliserende toon. 😉
🎤 That's the way a ha a ha. 🎶
Naast het concept ontwikkelden we een gedetailleerd communicatieplan waarin we zowel online als offline tools hebben ingezet.
De kern van de online campagne bestond uit een social media-campagne in drie waves:
- Wave 1: 📣 Verhoogde awareness, gericht op het informeren van bedrijven over het belang van duurzaamheid.
- Wave 2: 🎬 Actiegericht, met de focus op het aanzetten van bedrijven om een scan uit te voeren en te ontdekken hoe duurzaam ze al zijn.
- Wave 3: 🔛 Remarketing, waarbij we de doelgroep opnieuw benaderen met gerichte boodschappen om hen verder te overtuigen.
🎵 Er zit muziek in 🎵
We hebben ook ingezet op offline communicatie. We creëerden een originele direct mailing in de vorm van een muziekkaart. Op de tonen van een strip-tease-achtig nummer ontvouwen ontvangers de boodschap en ontdekken ze waarom het opstellen van een duurzaamheidsrapport zoveel effectiever is dan andere pogingen om jezelf bloot te geven. Dit speelse element zorgde voor een opvallende en memorabele offline touch. En de boodschap klonk meteen als muziek in de oren.