Employer Branding Strategie
Wie zijn je beoogde sollicitatiepersona’s? Welke behoeftes hebben ze? Wat vinden ze belangrijk in hun job? Stap voor stap bepalen we alle nodige elementen om een Employer Branding Strategie op te stellen.
Om tot een succesvolle employer branding strategie te komen onderscheiden we volgende stappen:
1. Bepaal je kernwaarden De basis zijn de kernwaarden. Bepaal ze en vertaal ze naar gedragingen.
2. Bepaal je employer doel
Kies 1 concreet en primair doel.
3. Weg met die hindernissen
We onderzoeken welke hindernissen er zijn om het doel te bereiken.
4. Medewerkerspersona
Maak een medewerkerspersona op en schrijf erbij wat hun wensen of frustraties zijn ten opzichte van een job.
5. Communicatietools kiezen
De keuze is ruim en het aanbod blijft groeien. Zoeken ze actief of net niet?
6. Resultaten bepalen
Welke resultaten willen we behalen. Rekrutering uiteraard.
IK HEB NOOD AAN EEN EMPLOYER BRANDING STRATEGIE
Wil je naast strategie meteen ook inzetten op een sterke campagne dan is een Employer Branding Traject de geschikte oplossing. Ontdek hier het traject.
news
Wat is Employer Branding?
Beïnvloed met Employer Branding jouw imago als werkgever.
Externe communicatie
Welke externe communicatie zetten we als rekruteringstools in? Dat weet je dankzij de strategie die je vooraf ontwikkeld hebt.
Employer Value Proposition: wat?
Een Employer Value Proposition, wat is dat nu concreet?