Gediflora
It’s your #MUMENT
Opdracht: Creëer een campagne om MUM Flowers, het oude Belgian Mums, topmerk van Belgische chrysanten van Gediflora, in de kijker te zetten.
Hoe? Door een gefundeerd campagnetraject te doorlopen. Beginnend met een positioneringsoefening om de onderscheidende positie van MUM Flowers op de markt vast te leggen. Nadat het unieke verhaal van MUM Flowers werd vastgelegd was het tijd om de juiste strategie te bepalen. En zo ontstond de kleurrijke campagne “it’s your #MUMent".
Van half september tot half oktober kon de consument niet naast de It’s your #MUMent campagne kijken in de gespecialiseerde bloemen- en tuinzaken. Een kleurrijke campagne om MUM Flowers in de kijker te zetten, zowel bij de kwekers, in de winkelpunten als bij de consument. Met deze campagne wordt de mum als een bloem voor alle gelegenheden gepositioneerd. Doel was om de MUM populair te maken bij een jonger publiek én de verkoopperiode te verlengen. De campagnevisuals benadrukken de rijke, eindeloze kleurenpracht.
Een wedstrijd met als hoogtepunt een luchtballonvaart in de eigen MUM -ballon zorgde voor betrokkenheid met de consument.
De social media campagne in Nederland en Belgie én het kleurrijke pos-materiaal in de winkelpunten zorgde voor het gewenste resultaat. De kopers waren jonger, en de verkoop vroeger in het seizoen kreeg een serieuze boost. Mission accomplished! Geef je ogen de kost en geniet van dit #MUMent…