Social media advertenties

ProudMary_Hoofdafbeelding_Social_Media_Advertenties

Sociale media-advertenties zijn niet meer weg te denken uit het marketing landschap, maar ze worden ook zeer vaak als storend ervaren… Met een sterke strategie, targeting, boodschap en visuals kan je mensen overtuigen. Hoe zorg je ervoor dat je met jouw advertentie de juiste persoon bereikt op het juiste moment én op het juiste kanaal? Wij kunnen je daarin helpen.

Het start allemaal met het bepalen van de juiste strategie en het vastleggen van jouw persona’s (doelgroepen). Vervolgens kijk je met welke boodschap je welke persona’s bereikt op welk kanaal. Hieronder een overzicht van de verschillende kanalen waarmee wij jou helpen om jouw klanten te bereiken.

Social Media advertenties

Wat bieden we allemaal aan?

Brand Awareness campagnes, Traffic campagnes, Lead Generatie, E-Commerce (Collection & Dynamic ads) en remarketing campagnes.

We adverteren op alle mogelijke kanalen: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok en Twitter. Zelfs Reddit & Quora voor niche doelgroepen.

Facebook/Insta advertenties

Adverteren op Facebook en Instagram, waarschijnlijk zijn dit de twee meest gekende platformen en ook de meest toegankelijke voor het grote publiek. Zo kan je een geplaatste post, die ‘75% beter scoort’ dan normaal, snel even promoten via de blauwe knop onder de post. MAAR let op, deze manier van adverteren werkt bijlange niet zo goed als strategisch onderbouwde advertentiecampagnes in de business manager.

?I love you, will you marry me? Nee, zo makkelijk als in het liedje van Yungblud is het niet…

Ons See-Think-Do-Care Model

Wanneer we een campagne opzetten, splitsen we deze steeds op in verschillende waves, volgens het “See Think Do Care”-model. De eerste keer wanneer je iemand ziet, vraag je toch ook niet meteen om te trouwen? Wel, bij advertenties koopt je doelgroep meestal ook niet meteen. Je maakt ze er eerst bewust van dat je merk bestaat en dat je hun probleem oplost. Vervolgens stuur je ze naar je website of landingspagina om uiteindelijk in de laatste wave de overgebleven doelgroep (met interesse) te laten converteren. Elke wave heeft dus nood aan een andere boodschap. Om steeds zo goedkoop mogelijk resultaten te behalen, zetten we AB-tests op. Dat zijn meerdere advertentiesets en/of advertenties, die we naast elkaar laten lopen. De ene persoon krijgt advertentie x te zien, de andere advertentie y. Na een bepaalde periode vergelijken we de resultaten en laten we de advertentie met de beste resultaten verder lopen. Da’s pas waar voor je geld!

Klaar om jouw merk op de kaart te zetten, potentiële klanten naar je site te sturen en uiteindelijk nieuwe klanten binnen te halen?

ik wil starten met facebook ads

LinkedIn advertentie

Adverteren op LinkedIn is iets minder gekend in de B2C omgevingen, maar een must wanneer je jouw campagnes wil richten tot specifieke profielen of bedrijven. Daar waar Facebook wat tekortschiet – aangezien niet veel personen hun jobomschrijving of werkplek opgeven – vult LinkedIn dat ruimschoots aan.

Ook hier gaan we uiteraard kijken naar de opgestelde persona’s, touch points en strategie. Vervolgens zetten we de campagne op in verschillende waves met de bijhorende AB tests net zoals op Facebook. Belangrijk om mee te geven is dat LinkedIn een pak duurder is qua advertentiebudget, dan Facebook. Je kan er van uitgaan dat je leads kwaliteitsvoller zijn, aangezien je gerichter te werk kan gaan, maar dat weet je uiteraard nooit helemaal zeker. Een AB-test met Facebook en LinkedIn helpt je de knoop door te hakken!

Op zoek naar specifieke profielen? Of wil je jouw diensten aanbieden aan bedrijven uit specifieke sectoren? Start dan met LinkedIn-advertenties!

Ik start met LinkedIn ads!

Pinterest advertentie

Iedereen is inmiddels wel bekend met adverteren op platformen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Maar werk je al met Pinterest advertenties? Nee? Wel, dan is het nu het ideale moment! Bereik iedereen die op zoek is naar inspiratie via Pinterest advertenties.

Aangezien Pinterest een visueel platform is, is het logisch om vooral in te zetten op bereik en merkbekendheid. Hier targetten we dan vooral op interesses. Maar ook verder doorheen het aankoopproces kan Pinterest een belangrijke rol spelen. Eenmaal ze concreet weten waar ze naar op zoek zijn, kunnen we ons richten op bepaalde zoekwoorden die gebruikers ingeven. Aangezien 97% van de top-zoekopdrachten geen merknamen bevatten, is het ideaal om met jouw merk gebruikers te inspireren. Ook al converteren Pinterest gebruikers die jouw merk zagen niet meteen, ze kwamen met het doel inspiratie te zoeken en verlaten het platform misschien met een koopintentie. Bovendien worden de shopping advertenties ook beter en beter. Waar je origineel op zoek ging naar inspiratie, koop je misschien uiteindelijk het product. Zo is de aankoopfunnel compleet.

Ik start met Pinterest Ads!

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB