Positioneringswaarden
Een uniek verhaal is een prioriteit als bedrijf om je te onderscheiden van de concurrentie. Het creëren van dit verhaal begint bij het weten waar je naar toe wil met je bedrijf.
Het gaat om het formuleren en uitdragen waar jouw organisatie voor staat. Is dit volgens jou een goede prijs/kwaliteit en correcte service? Ongetwijfeld, maar echt uniek zijn deze troeven niet. Elke organisatie kent waarden die zich onderscheiden van de concurrentie. Het is aan jou en jouw bedrijf om naar die positioneringswaarden op zoek te gaan.Alles begint bij een eigen positionering, het kiezen van een onderscheidende, relevante en geloofwaardige positie op de markt.
Het doel hiervan is een voorkeurs- positie bij je doelgroep bemachtigen. In het hoofd en het hart. Het komt erop neer dat je een verhaal creëert dat typisch is voor jouw bedrijf. Een verhaal dat herkenbaar en makkelijk te onthouden is. Bovendien biedt een uniek verhaal meteen ook een inhoudelijk kader voor alle communicatie zowel in- als extern.
News
Win een Proud Mary lofpakket *wedstrijd afgesloten*
Corona gooit nog altijd wat roet in het eten. We kunnen ook dit jaar onze lofband niet uitsturen voor een Lofconcert. We hadden er nochtans veel zin in. Maar niet getreurd. Met...
Het belang van kernwaarden bij een groeispurt.
Had je bedrijf het voorbije jaar een groeispurt? Dan kan het best gebeuren dat je plots behoefte krijgt aan het definiëren van interne waarden. Door samen met je medewerkers de...
5 tips om jouw positionering te bepalen
Hoe kan je jouw product (of dienst) een vaste plaats geven in het hoofd van de klant. We geven je 5 tips om je positionering scherper te stellen.