Marketingstrategie
Waar wil je naartoe? Wat is het doel van je strategie? Wie zijn de beoogde persona’s? Welke behoeftes hebben ze? Stap voor stap bepalen we alle nodige elementen om een strategie op te stellen.
Met strategie duiden we op een vooropgezet plan om een vooropgesteld doel te bereiken. Een strategie is tijdelijk en veranderlijk. Niet alleen afhankelijk van de omstandigheden in de markt, maar ook omdat je een strategie ‘along the way’ dikwijls optimaliseert. Je speelt in op de verkregen resultaten, de gebeurtenissen of de beschikbare middelen.
Om tot een succesvolle marketingstrategie te komen onderscheiden we volgende stappen:
1. Bepaal je fundament
Bouw je fundament door je missie, visie en positionering te bepalen
2. Bepaal je doel
Kies 1 concreet en primair doel.
3. Weg met die hindernissen
We onderzoeken welke hindernissen er zijn om het doel te bereiken.
4. Persona
Maak een persona op en schrijf erbij wat hun wensen of frustraties zijn ten opzichte van je bedrijf of product. Bepaal ook de Customer Journey.
5. Communicatietools kiezen
De keuze is ruim en het aanbod blijft groeien. Je persona helpt je de juiste kanalen te kiezen.
6. Resultaten bepalen
Welke resultaten willen we behalen. Kwantitatieve KPI’s of kwalitatieve indicatoren.
news
Ontwikkel jouw unieke merkidentiteit
Je staat op het punt om je eigen bedrijf te starten of misschien wil je jouw huidige merk nieuw leven inblazen. Waar begin je dan? Het antwoord is simpel: bij het opbouwen van een...
4 tips voor groeiende bedrijven
Ontdek onze 4 gouden tips om als groeiend bedrijf niet te stagneren.
In 7 stappen naar een content marketing strategie.
Een content strategie bepalen is je vooropgestelde doel bereiken door de juiste inhoud delen met de correcte doelgroep, via het juiste communicatiekanaal op het juiste moment en in...