BRAEM

WE DRIVE AS ONE
Afbeelding
BRAEM_Campagnebeeld
customer case

Hoe kunnen we het BRAEM - werkgeversmerk versterken? Zodat we in deze tijd van arbeidskrapte toch spontaan medewerkers aantrekken én onze goede medewerkers zeker behouden? Laat ons met het fundament beginnen om te eindigen met een passende rekruteringscampagne.

Afbeelding
Employer Branding - Label
Afbeelding
Employer Branding - ICOON

Wat zijn de BRAEM waarden? En hoe worden deze vertaald naar gedrag? Deze essentiële vragen werden beantwoord in een workshop samen met de medewerkers.

Filmbestand
Afbeelding
BRAEM poster kernwaarden

De kernwaarden werden samengevat in het woord 'DRIVE', een term die perfect past bij de dynamiek van hun sector en de gedrevenheid die elke medewerker in zich heeft. DRIVE weerspiegelt niet alleen hun ambities, maar ook hun toewijding aan samenwerking en voortdurende groei. 🚀

Om de kracht van eenheid en samenwerking te benadrukken, hebben we de inspirerende slogan geïntroduceerd: "WE DRIVE AS ONE." Deze slogan is een krachtige herinnering aan hoe ze als team, met gedeelde waarden en doelen, samen vooruitgaan. 🤝

Afbeelding
Braem waardenboekje cover-backcover
Afbeelding
Braem waardenboekje binnenpagina's
Afbeelding
Braem waardenboekje binnenpagina
Afbeelding
Braem waardenboekje open

Dit alles kwam samen tijdens het lanceringsevent, waar ze niet alleen de waarden en het creatieve concept presenteerden, maar ook het BRAEM-waardenboekje introduceerden. In dit boekje vinden de medewerkers een gedetailleerde beschrijving van de waarden en het gewenste gedrag dat deze waarden ondersteunt.

Filmbestand

Het DRIVE-icoon: symbool van vooruitgang en hart voor medewerkers

Het DRIVE- icoon is meer dan gewoon een letter; het is een symbool van vooruitgang en toewijding. Het icoon vertegenwoordigt niet alleen de 'D' van DRIVE, maar onthult ook een diepere betekenis. Wanneer je het icoon draait, komt een hart tevoorschijn - een symbool van de liefde voor hun medewerkers, en hun wederzijdse toewijding aan BRAEM.

Dit opvallende icoon staat centraal in de campagne. Het is een visuele uiting van hun filosofie dat het welzijn en de groei van de medewerkers hand in hand gaat met de vooruitgang van hun bedrijf.

Afbeelding
Braem • icoon D

KERNWAARDE 1: DEDICATION - we willen winnen

Bij Braem streven we ernaar om de besten te zijn in ons vak. We willen vooruit, willen winnen. Met onze eerste actie zetten we toegewijde collega's in de spotlight. Dit deden we met een stembus, opvallende affiches en, als kers op de taart... de Dedication Trofee!

Afbeelding
BRAEM_oproepposter dedication
Afbeelding
BRAEM trofee

KERNWAARDE 2: RESPONSIBILITY - Neem het heft in handen

Bij Braem krijg je de ruimte om je rol op te nemen – letterlijk! Om de waarde Responsibility in de kijker te zetten, deelden we WC-rollen uit. De boodschap? Een ludieke bedanking voor de medewerkers om elke dag hun verantwoordelijkheid op te nemen oftewel: hun rol op te nemen. Thank you. You get shit done.

KERNWAARDE 3: IMPROVEMENT - Groei samen met ons.

Bij Braem geloven we in persoonlijke en professionele groei. Samen sterker worden. Bij groei hoort luisteren. Elke week hingen we posters op met stellingen. Werknemers konden hun mening delen. Op basis van de antwoorden, zorgden we voor opvolgingsposters met tips en inzichten. Zo bouwen ze niet alleen aan betere processen, maar inspireren ze elkaar om steeds de beste versie van zichzelf te worden.

Afbeelding
actieposters employerbrandingscampagne BRAEM Proud Mary

De oproepposters spelen in op de waarden en zorgen voor interactie met de werknemers.

KERNWAARDE 4: VITALITY - Familiebedrijf met vriendelijk team.

Bij Braem geloven we dat plezier op het werk even belangrijk is als hard werken. Een goede babbel gaat vaak hand in hand met een drankje. Daarom hebben we blikjes ontwikkeld die uitnodigen tot gesprek: Braem Blikjes met een ijsbreker er op. Perfect om je collega's beter te leren kennen!

KERNWAARDE 5: ENGAGEMENT - samenwerken maakt het verschil.

Bij Braem staan we voor respect. We luisteren naar elkaar, helpen waar nodig en behandelen elkaar met waardigheid. Om de waarde Engagement extra in de kijker te zetten, bedachten we een frisse actie: de Engagemints! Elk rolletje muntjes werd voorzien van een engagement. Werknemers mochten een rolletje munten kiezen waar zij zich nog meer voor willen inzetten. Een uitmuntende actie 😜

Afbeelding
Tools Braem

Interactie en originele give aways zorgen ervoor dat de waarden beter blijven hangen bij de werknemers.

Filmbestand

We werken een implementatieplan uit om de waarden te lanceren zodat ze niet alleen gekend zijn maar ook "geleefd" worden.

Een tweede fase in de Employer journey van BRAEM was de creatie van een rekruteringscampagne. Verder bouwend op "we drive as one" creëerden we de campagne: "Kies een baan in volle vaart". Na een strategische workshop creëerden we een mediaplan. De campagne was zowel online ( Meta en Google display) als in het straatbeeld te zien.

Filmbestand
Afbeelding
billboard Braem Mechaniekers
"Alles is super vlot verlopen. Leuke samenwerking!"
Claire Hoste
Director
Filmbestand
Afbeelding
Bierviltjes recruteringscampagne BRAEM • Proud Mary
Filmbestand

Hoe we het teamwerk in beeld brachten? Get a sneak peak in het behind the scenes filmpje hieronder. We maakten gebruik van een Steadicam om het geheel "smooth" in beeld te brengen. Echt teamwerk!

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB