ZoWe
#ZOZIJNWE
Bij verpleegkundeschool ZoWe staat de student centraal. Elk volgt zijn eigen traject op maat met bijsturing door een persoonlijke coach. ZoWe is een bruisende school, waar studenten zich thuis voelen. Dat was wat naar boven kwam uit de positioneringsoefening die we samen met docenten, studenten en directie uitvoerden. Daaruit hebben we 6 positioneringswaarden gedistilleerd die het unieke verhaal van ZoWe vertellen. Met de positioneringsoefening werd de eerste strategische stap in het campagnetraject gezet. Wat volgde, was een workshop in 7 stappen waarmee we een passende strategie ontwikkelden.
STUDENTENPERSONA'S
Nu hadden we alle input om een passend creatief concept te bedenken, passend bij de diverse persona’s die we hadden ontwikkeld. Ook al volgt elke student een verpleegkundige richting, de profielen zijn niettemin heel divers: van dagonderwijs, over avondonderwijs tot werkplekleren. Van pas afgestudeerden tot volwassenen. Van mensen zonder diploma tot mensen die al een diploma hoger onderwijs hebben.
Een campagne voor studenten door studenten
Niet enkel de positioneringsoefening werd bijgewoond door studenten en leerkrachten, ze waren ook modellen van dienst voor de campagne.
Facebook en Instagram als grootste kanaal.
We creëerden video’s die de diverse trajecten van de school naar voren brengen, afgestemd op de persona’s en op de positioneringswaarden.
nood aan een creatieve campagne?