Yper Museum

#middeleeuwengeleden
Afbeelding
ProudMary_StadIeper_YperMuseum
customer case

Het 'In Flanders Fields Museum' kreeg recent het gezelschap van het Yper Museum. Een gloednieuw museum dat een extra speerpunt wordt in het toeristisch aanbod van de stad en dat Ieper voorstelt door de eeuwen heen.

Afbeelding
Campagnes
Afbeelding
Luchtballon

#middeleeuwengeleden

Het Yper Museum brengt een interactief en eigenzinnig parcours waarlangs de bezoeker de middeleeuwse grootstad in al haar glorie ontdekt. Om de lanceringscampagne van het Yper Museum inhoud en vorm te geven, ontwikkelde Proud Mary aan de hand van een campagnetraject een creatief concept, onder de noemer #middeleeuwengeleden.
De campagne – in print, op regionale televisie en op sociale media – is opgebouwd rond een reeks visuals waarin de link gelegd wordt tussen thema’s uit het museum (en de middeleeuwen) en hedendaagse fenomenen, telkens met een knipoog. Zo wordt op een laagdrempelige manier een brug geslagen tussen generaties en over de eeuwen heen.

Filmbestand
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_Binchdrinking
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_Tinder
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_LachendKakske
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_Gamen
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_Vind_Ik_Leuk
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_Cafeplakkers
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_ArtyFarty
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_Shop
hold and drag

De campagne werd opgesplitst in functie van de diverse persona’s. Het overkoepelende idee werd toegepast op de leefwereld van die specifieke persona: een kind kreeg een game advertentie te zien, een tiener die van binchdrinken en een onderwijzer zag een arty farty ad.

ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Uitnodiging
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Uitnodiging
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Flyer_Emoticon
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Flyer
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Pakjesdienst
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Logo
Filmbestand

Op een hedendaagse manier en met een vleugje humor brachten we dit concept in beeld. We stapten af van hoe het er in de middeleeuwen aan toeging – nl. met slechts 1 campagnebeeld - en maakten gebruik van heel veel verschillende campagnebeelden. Zo communiceerden we via social media gesegmenteerd naar de specifieke persona.

Filmbestand

Dit overkoepelende creatieve concept speelt met een knipoog in op onze huidige leefwereld, op herkenbare gebeurtenissen uit ons dagelijkse leven. De klassieke beeldvoering – op basis van stukken uit de collectie van het nieuwe museum – in combinatie met hedendaagse hypes en nieuwerwetse fenomenen zorgt op een vrolijke en ludieke manier voor een teasend effect. En daar zijn we samen met Yper Museum best trots op ;-)

Katelijne De Vroome

ProudMary_StadIeper_YperMuseum_KatelijneDeVroome

Na het lanceringsjaar introduceerdeb we Katelijne De Vroome in de campagne. De figurant uit het museum kreeg haar eigen facebookpagina. Zo kon je al haar dagdagelijkse bezigheden volgen. Uiteraard met hetzelfde knipoogje...

ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_Gynaecoloog
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_Strava
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_Kust
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_Waterkruik
ProudMary_StadIeper_YperMuseum_Social_Spin
hold and drag

Kijk binnen bij het Yper Museum

ProudMary_StadIeper_YperMuseum
ProudMary_StadIeper_YperMuseum
ProudMary_StadIeper_YperMuseum
ProudMary_StadIeper_YperMuseum
ProudMary_StadIeper_YperMuseum
ProudMary_StadIeper_YperMuseum
nood aan een
creatieve campagne?
Go ahead
Afbeelding
Give us a call
Afbeelding
Oude telefoon

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB