Vlerick
Campagne met een ambitie
Ons doel? Het betreden van een nieuwe markt waar Vlerick minder bekend is, meer Brand Awareness creëren én een Remarketing doelgroep opbouwen. De oplossing? We brengen hun uitgebreid digitaal aanbod tot leven met sprekende visuals. Zo streven we naar een bekendheid die zo aanstekelijk is dat mensen voldoende "getriggered" zijn om het aanbod te overwegen.
Digitaal transformeren doe je niet in 1-2-3. Het vereist zorgvuldig geplande stappen om deze verandering optimaal te laten verlopen. Het 'Digital Transformation Wheel' biedt een overzicht van alle essentiële stappen om je reis te starten of succesvol af te ronden. Deze informatie overbrengen naar het brede publiek? Via onze campagne, uiteraard!
Veel bedrijven zijn al begonnen met een transformatie traject. Vlerick biedt ondersteuning aan om de resterende stappen te identificeren die nog nodig zijn om hun onderneming een extra versnelling te bezorgen. We lichten dit toe met 2 unieke en informatieve video's. Versnel jouw onderneming met het Digital Wheel van Vlerick.
In aanvulling op de video's in de eerste wave, maken we in de tweede wave gebruik van carousels die dieper ingaan op de stappen die moeten worden genomen. Er wordt eveneens een white paper ingezet om conversies te bevorderen, waardoor we in elke fase de juiste advertentie kunnen implementeren.
We verdeelden het mediabudget op in 5 kanalen, elk met hun eigen sterktes, met een combinatie van push & pull. 60% ging naar Awareness, 25% naar Consideration (traffic, engagement) en 15% naar Leads en Conversies. Geografisch ging 60% van het budget naar Duitsland & 40% naar Nederland. Continue monitoring en optimalisatie zorgden ervoor dat we in het verdere verloop van de campagne een budgetverschuiving voorzagen van 50-50. Lees hieronder meer over de details.
In cijfers
Viewable Impressions
Video Views
CPM
Cost per (100%) Video View
Viewable CTR (All Objectives)
Clicks
De focus van de campagne lag op het behalen van zoveel mogelijk impressies en video views. De kijkers van deze video's gaven we door aan de Business Units van Vlerick. Zij konden deze audiences retargeten met product-gerichte campagnes.
We bereikten meer dan 2,5 miljoen mensen van de 5 miljoen impressies, met een gemiddelde CTR van 0,31% (voor een video gerichte campagne).
Met een totaal van 750.000 videoviewers (75%+ uitgekeken) leidde de campagne tot 143 directe leads, waarvan 9 hun weg vonden naar de kassa. Dit zorgde voor een directe inkomst van 131% van het advertentiebudget. Wat niet het primaire doel was, maar wel mooi meegenomen.
Er volgde nog een follow-up lead generatie campagne vanuit Vlerick zelf, die de leads nog kon verhogen! 💸 Een mooie wisselwerking met een optimaal resultaat. Een geslaagde campagne dus!
Behind the scenes
Ontdek hoe we de modellen veilig en doeltreffend op weg helpen om te versnellen. Met het nodige inlevingsvermogen en evenwicht om het juiste effect te creëren. De nabewerking in animatie zorgde natuurlijk voor de final touch!
The making of...
We nemen je mee in de wereld van green screens, digitale wielen en haardrogers. En de modellen? Die kweekten wat buikspieren ;-)