Big wheel keep on turnin'
Brand Wheel
Om een merk te lanceren of uit te bouwen, moet je rekening houden met 5 essentiële onderdelen die elkaar beïnvloeden én versterken. Deze geven we visueel weer in het Brand Wheel. Je merkidentiteit bepalen van A tot Z met het Brand Wheel.
Om het Brand Wheel of 'merkwiel' soepel te laten draaien, moeten alle onderdelen perfect afgestemd zijn op elkaar. Als je over 1 onderdeel niet hebt nagedacht, kan het al snel stroef of zelfs volledig verkeerd lopen. Daarom gaan we in onze diverse trajecten samen met jou alle essentiële onderdelen bepalen.
5 essentiële onderdelen voor je merk.
Brand Fundament
In eerste instantie leggen we het brand fundament vast. De klassieke missie en visie en waarden. Zowel kernwaarden als de onmisbare positioneringswaarden.
Een brand fundament bestaat uit:
Brand Identity
Brand Lovers
Naast het brand fundament en de brand identity is het volgende item in het brand wheel: brand lovers. Waaruit bestaat dit onderdeel nu exact? Het gaat vooral om het
in kaart brengen van jouw doelgroep. Dit betreft het
opstellen van persona’s, een customer journey en
touchpoints.
Brand Campaign & Design
Een vierde onderdeel van het brand wheel is brand
campaign & design. Hierbij kijken we naar het creatief
concept, print design, online design en de content creatie.
Brand Strategy
Het laatste onderdeel van ons brand wheel is de brand strategy. Dit betreft de marketingstrategie en de employer branding strategie. Uiteraard is een strategie niets zonder de uitvoering of implementatie er van.
Rollin' Rollin'
Eenmaal alle stappen zijn ingevuld, kan je verder. Dan draait je onderneming. Dan komen resultaten binnen. Maar er kan altijd een steentje in de weg van je wiel liggen. Dan moet je bijsturen, afremmen en dan weer gas geven. Een feilloos brand wheel verzekert je van een ideale startpositie, maar uiteraard is het de kapitein en zijn crew die het schip sturen. Maar met kennis van zaken (een kaart en een kompas) is het makkelijker om op je bestemming te geraken. Succes!