In het Proud Mary-lied blijft het grote wiel maar draaien. Ook het "merkwiel" moet blijven draaien als je succes wil bekomen.
BIG WHEEL KEEPS ON TURNIN'
Om een merk te lanceren of uit te bouwen, moet je rekening houden met 5 essentiële onderdelen die elkaar beïnvloeden én versterken. Proud Mary geeft deze visueel weer in een Brand Wheel. Om het 'merkwiel' soepel te laten draaien, moeten alle onderdelen perfect afgestemd zijn op elkaar.
Bepaal je merkidentiteit van A tot Z met het Brand Wheel.
Om het brand wheel of 'merkwiel' soepel te laten draaien, moeten alle onderdelen perfect afgestemd zijn op elkaar. Als je over 1 onderdeel niet hebt nagedacht, kan het al snel stroef of zelfs volledig verkeerd lopen. We onderscheiden als eerste het Brand Fundament. Hierin hebben we het over de klassieke missie en visie en ook de waarden. Zowel kernwaarden als de onmisbare positioneringswaarden.
Een tweede onderdeel is de Brand Identity. In deze fase ligt de focus op de ontwikkeling van de naam, de baseline en de branding van het merk. De brand lovers gaat vooral om het in kaart brengen van jouw doelgroep. Het opstellen van persona’s, een customer journey bepalen alsook de touchpoints. Tijd voor Brand campaign & design. Hierbij kijken we naar het creatief concept, print design, digital design en de content creatie.
Je hebt nu het inhoudelijk verhaal én het visuele verhaal. Maar wat is je strategie? Het laatste onderdeel van ons brand wheel is de brand strategy. Dit betreft de marketingstrategie en de employer branding strategie. Uiteraard is een strategie niets zonder de uitvoering of implementatie er van.
Lees meer over het Brand Wheel.
Hulp nodig bij het uitwerken van jouw Brand Wheel en/of strategie? Bij Proud Mary ben je aan het juiste adres! We werken samen met jou en helpen je zo groeien. Contacteer ons hieronder voor meer info!