Flow
EEN NIEUW VERHAAL.
Flow had net een fusie achter de rug en was op zoek naar een nieuw overkoepelend verhaal én een nieuw logo met bijhorende huisstijl. De zoektocht naar een duidelijk en uniek verhaal dat vertelt wat hun waarden zijn, wat hun diensten zijn en waarvoor je bij hen terecht kan, maakte Proud Mary concreet door hen een dagworkshop voor te stellen. Om de 2 bedrijfsculturen samen te brengen, werd er geopteerd om met álle werknemers een positioneringsoefening uit te voeren. Zo kon iedereen in het bedrijf deelnemen aan de ontwikkeling van het nieuwe verhaal én wordt dat verhaal ook gedragen én ondersteund door iedereen. Zo creëer je echte ambassadeurs van je bedrijf.
VAN POSITIONERING NAAR BRANDING
Met de positioneringswaarden in gedachten creëerden we een nieuw logo voor Flow. We wilden eenvoud uitstralen maar vooral ook diversiteit en functionaliteit, twee van hun positioneringswaarden die we samen bepaald hadden. Er werd gekozen voor de gelaagdheid van de „f” in combinatie met een vloeiende cirkel errond en dat in een opvallend positieve kleur: oranje. Het oranje wordt echter dikwijls vergezeld door groen, dat staat voor rust en vertrouwen.
CAMPAGNEBEELD, DIENSTENSYMBOLEN EN SITUATIEVISUALS
Naast een campagnebeeld ontwikkelden we tevens per dienst een symbool. Inspelend op de behoeftes en frustraties van hun persona ontwikkelden we tevens een aantal herkenbare situatievisuals. Stuk voor stuk visuals die een situatie visualiseren waar flow perfect de oplossing kan voor geven.
ONLINE AANWEZIGHEID IS CRUCIAAL
Geen saaie, louter tekstuele website, maar een perfect gebalanceerde afwisseling van beeld en informatie die voldoende vertrouwen uitstraalt. Een website die prikkelt om verder te kijken of te lezen en die genoeg informatie geeft om contact te willen opnemen. Een website die conversie als doel heeft: mensen aanzetten om te bellen of te mailen voor een gesprek of offerte.