az groeninge
Interactieve workshop met medewerkers
In het employer branding traject starten we steeds met een workshop. De interne waarden van az groeninge lagen reeds vast. Maar de specifieke Employer Value Propositions werden in een interactieve workshop gedefinieerd.
De EVP: fundament van het creatieve concept.
De Employer Value Propositions vormden de basis van het creatieve concept dat we creëerden. Die waarden willen we immers duidelijk communiceren zodat we de geschikte medewerkers aantrekken. We legden samen 5 EVP’s vast: veelzijdig, samen, veerkrachtig, vurig en vooruit. Dit vertaalden we in de overkoepelende campagnelijn: “Stap Je Verder” met az groeninge.
Medewerkers eerst.
Alvorens de campagne extern te communiceren, werden de Employer Value Propositions intern gecommuniceerd op een ludieke manier. We kozen ervoor om de medewerkers leuke kousen te schenken. De keuze voor kousen was een knipoog naar de ontzettend vele stappen die elke medewerker zowel letterlijk als figuurlijk dagdagelijks zet. De sokken werden alvast warm onthaald. Ze waren niet alleen een kleurrijke vertaling van de Employer Values maar boden ook een kort woordje uitleg over de externe campagne die snel zou volgen. Een interne actie maakte dat de medewerkers betrokken waren. Er werd gevraagd om foto’s van hun team te nemen, uiteraard mét kouden aan.
En dan nu extern
Eenmaal de campagne intern volledig werd uitgerold, brachten we de boodschap ook extern. Hiervoor hadden we een duidelijke Employer Branding Strategie uitgestippeld. Er werden sollicitatiepersona’s aangemaakt. We hadden de mogelijke contactpunten in kaart gebracht, en we hadden de te gebruiken communicatiekanalen vastgelegd.
Creatieve strategie vertaald in een strategische creatie
Aan de hand van functiespecifieke filmpjes op sociale media werd de boodschap overgebracht. Maar ook op print toepassingen werd het creatieve concept gecommuniceerd. "Een stapje verder” is als concept rijk om actief mee aan de slag te gaan. De resultaten waren alvast succesvol.