I'm stuck in your head.
Corporate Campagne
Corporate communicatie is een belangrijk onderdeel van marketingcommunicatie waarbij het bouwen, behouden en beschermen van de reputatie de kerntaak is.
Bedrijven voelen vaak de nood om een campagne te starten over zichzelf en zich scherper te positioneren. De beoogde doelgroep zijn zowel hun klanten, potentiële klanten of werknemers, publiek als aandeelhouders.
Een corporate campagne helpt niet alleen de reputatie van de onderneming bij te sturen indien nodig maar verhoogt ook de naambekendheid en brengt een interessante onderscheidende boodschap. Daar kan nood aan zijn als de perceptie niet langer strookt met de werkelijkheid of de organisatie onvoldoende gekend is.
De campagne vertaalt de missie én positionering van de onderneming op een visuele manier. Het is storytelling op zijn best. De corporate communicatie gebaseerd op een strategische visie zorgt er ook voor dat de organisatie consistent communiceert. Uiteraard leg je in je communicatie verschillende accenten in functie van de beoogde persona’s, maar je overkoepelende boodschap, de diverse positioneringswaarden blijven dezelfde.
Een corporate campagne doet dienst als een overkoepelend portaal voor andere boodschappen van en over het bedrijf of zijn individuele merken, producten of diensten.
Ons campagnetraject behandelt alle nodige stappen om een succesvolle corporate campagne te voeren.
HET RESULTAAT
Het resultaat van een gefundeerde corporate campagne is veelvuldig. Een hogere naambekendheid zorgt ervoor dat je Top of Mind bent, maar verhoogt ook het vertrouwen. Want wat je kent, zal je makkelijker vertrouwen dan waar je nog nooit van gehoord hebt.
Door die naambekendheid en dat vertrouwen is het makkelijker om zowel medewerkers aan te trekken als investeerders of partners. Indien de reputatie hoog is, zal je ook beter en makkelijker kunnen onderhandelen.
voor wie is een corporate campagne?
STARTENDE ONDERNEMING
Voor een startende onderneming die wil communiceren dat ze bestaat.
KMO
Voor een KMO die onvoldoende naambekendheid geniet en top of mind wil zijn.
ORGANISATIE
Voor een organisatie die de perceptie wil bijsturen aan de realiteit.
NIEUWE MEDEWERKERS AANWERVEN
Voor een bedrijf dat moeite heeft om nieuwe medewerkers te vinden.