Het personeel is één van de meest waardevolle elementen van het bedrijf. Zij vormen de ziel van de onderneming.
Een sterke rekruteringscampagne bevestigt ook de keuze van de huidige medewerkers.
Het personeel is één van de meest waardevolle elementen van het bedrijf. Zij vormen de ziel van de onderneming. Een gefundeerde rekruteringscampagne met specifieke informatie helpt om geschikt personeel te vinden én om huidige werknemers aan het bedrijf te binden. Het versterkt hun keuze voor jouw bedrijf. Hieronder lees je meer over het belang voor de huidige én de kandidaat-werknemers.
Een gemotiveerde werknemer is er twee waard.
Werknemers die zich goed voelen, steken met plezier een tandje bij. Ze nemen sneller initiatief en denken mee na over de organisatie. Ze zijn trots, productief, energiek en enthousiast. Dat straalt af op hun collega's, maar ook op hun vrienden en familie, hun volledige omgeving. Ze hebben een lager ziekteverzuim en blijven langer bij dezelfde werkgever. Het loont dan ook om goed werk te maken van een gefundeerde, onderbouwde HR-campagne.
Vind de geknipte kandidaat voor elke vacature met creativiteit.
Sommige vacatures krijg je moeilijk ingevuld omdat er weinig kandidaten beschikbaar zijn. Voor andere vacatures is er voldoende potentieel. In beide gevallen moet je het juiste talent uit de markt vissen. Met een creatieve HR-campagne profileer je jouw bedrijf aantrekkelijk en eerlijk op de arbeidsmarkt. Een succesvolle rekrutering stimuleert de groei.
Een succesvolle HR-campagne steunt op een brede basis
De kernwaarden van je bedrijf zijn het fundament van een succesvolle HR-campagne. Deze bepalen is dus de eerste stap. Beantwoord vragen als: Wie zijn we? Waar staan we voor? Wat verbindt ons? Waar doen we het voor? Waar geloven we in? Belangrijk is dat iedereen in de onderneming doordrongen is van de kernwaarden. Zijn de kernwaarden nieuw? Investeer dan tijd en energie in een interne HR-campagne. Hiermee maakt u uw medewerkers vertrouwd met de kernwaarden. Het is een middel om hen te engageren. Pas daarna zet u succesvol een rekruteringscampagne op.
Wil je je Employer Branding ook naar een hoger niveau tillen? Rekruteringscampagne en/of interne campagne? Ontdek hieronder wat Proud Mary voor jou kan betekenen!