Idealiter start je met het aanpakken van je interne communicatie. Want nieuwe mensen binnenhalen in een tevreden team, die blijven langer.
01 Breng de kernwaarden van je bedrijf in kaart.
Hoe je dit doet, lees je op ons blogbericht over kernwaarden.
02 Zet de kernwaarden om in gedragingen.
Zo maak je het concreter en herkenbaarder voor de medewerkers.
03 Creëer een creatief concept.
Ontwikkel een concept om de waarden makkelijker te introduceren en te onthouden. Bekijk hieronder voorbeelden van BEN Woonzorgnetwerk, Zoutman en Stad Roeselare.
04 Maak een implementatieplan
Stel een plan op zodat de waarden gaan leven en geleefd worden.
Verwacht niet dat medewerkers meteen alle waarden kennen of er zich naar gedragen. Frequente communicatie en herhaling zijn ook hier key.
05 Creëer de nodige interne communicatietools.
Wees creatief in je keuze. Afhankelijk van je organisatie heb je al communicatiekanalen die je frequent gebruikt, maar kleur ook eens buiten de lijntjes.
Wil je jouw Employer Branding boosten? Contacteer ons hieronder, zodat we samen kunnen bouwen aan een sterke Employer Brand.