BRUGOH!
Het opzetten van een campagnetraject gaat steeds samen met een gefundeerde strategische basis. Na het duidelijk stellen van hun missie, visie, doel en persona was het tijd voor een creatieve uitwerking.
Een 'OH'-waardige herinnering
De uitroep "oh!" komt voor als een expressie van verbazing, verrassing of verwondering. Het is een korte uiting van emotie die kan gebruikt worden in verschillende contexten.
Brugoh! is de naam.
Met Brugoh! maken we een duidelijke link naar Brugge en spelen we in op de verbazing dat het nieuwe souvenir moet oproepen. Met de baseline "Bruges most wanted souvenir" verwijzen we naar iets dat zeer gewild is. Dit was meteen ook de invalshoek voor de eerste fase: de oproep naar de zoektocht naar het souvenir.
WANTED DESIGNERS
Naast de designers uit het handmade in Brugge netwerk wilden we ook andere designers aanspreken. De oproep werd alvast door vele enthousiaste designers beantwoord. Uiteindelijk werden 5 designers geselecteerd met hun unieke creatie. Tijd om te stemmen!
WANTED : YOUR VOTE!
Welk souvenir wint de publieksprijs voor 'most wanted souvenir of Bruges'? Dat heeft het publiek in handen. Tijd om stemmen te ronselen. Aan de hand van posters met QR code in het straatbeeld van Brugge kan elk zijn stem uitbrengen.
Er werd ook een online campagne gelanceerd waarbij zowel de makers als souvenirs in de kijker werden geplaatst via animaties en stills. De campagne loopt nog tot 20 juni. Graag je stem uitbrengen? Oooooh ja!
Meer info te vinden op www.handmadeinbrugge.be/brugoh