Content Marketing Strategie
Wat? Een strategie bepalen om dankzij de juiste inhoud bij de juiste doelgroep en via het juiste communicatiekanaal op het juiste moment en in de juiste vorm het vooropgestelde doel te bereiken rekening houdende met je beschikbare middelen.
In bovenstaande definitie is elk woord van belang. Een content marketing strategie maakt dat je een gesprek kan voeren met je doelgroep op een manier die relevant is voor hen. Op een manier die vertrouwen wekt omdat dit op een geloofwaardige manier gebeurt. Je content marketing strategie is dus je houvast tijdens het ondernemen en zorgt ervoor dat je onderneming groeit.
Om tot een succesvolle contentmarketingstrategie te komen onderscheiden we volgende stappen:
1. Bepaal je fundament
Bouw je fundament door je missie, visie en positionering te bepalen
2. Bepaal je doel
Kies 1 concreet en primair doel.
3. Weg met die hindernissen
We onderzoeken welke hindernissen er zijn om het doel te bereiken.
4. Persona
Maak een persona op en schrijf erbij wat hun wensen of frustraties zijn ten opzichte van je bedrijf of product. Bepaal ook de Customer Journey.
5. Communicatietools kiezen
De keuze is ruim en het aanbod blijft groeien. Je persona helpt je de juiste kanalen te kiezen.
6. Content ontwikkelen
Deze stap vergt best wat energie en tijd.
7. Resultaten bepalen
Welke resultaten willen we behalen. Kwantitatieve KPI’s of kwalitatieve indicatoren.
news
Ontwikkel jouw unieke merkidentiteit
Je staat op het punt om je eigen bedrijf te starten of misschien wil je jouw huidige merk nieuw leven inblazen. Waar begin je dan? Het antwoord is simpel: bij het opbouwen van een...
4 tips voor groeiende bedrijven
Ontdek onze 4 gouden tips om als groeiend bedrijf niet te stagneren.
In 7 stappen naar een content marketing strategie.
Een content strategie bepalen is je vooropgestelde doel bereiken door de juiste inhoud delen met de correcte doelgroep, via het juiste communicatiekanaal op het juiste moment en in...