Content Marketing Strategie

Wat? Een strategie bepalen om dankzij de juiste inhoud bij de juiste doelgroep en via het juiste communicatiekanaal op het juiste moment en in de juiste vorm het vooropgestelde doel te bereiken rekening houdende met je beschikbare middelen.

In bovenstaande definitie is elk woord van belang. Een content marketing strategie maakt dat je een gesprek kan voeren met je doelgroep op een manier die relevant is voor hen. Op een manier die vertrouwen wekt omdat dit op een geloofwaardige manier gebeurt. Je content marketing strategie is dus je houvast tijdens het ondernemen en zorgt ervoor dat je onderneming groeit.

Om tot een succesvolle contentmarketingstrategie te komen onderscheiden we volgende stappen:

1. Bepaal je fundament
Bouw je fundament door je missie, visie en positionering te bepalen

2. Bepaal je doel
Kies 1 concreet en primair doel.

3. Weg met die hindernissen
We onderzoeken welke hindernissen er zijn om het doel te bereiken.

4. Persona
Maak een persona op en schrijf erbij wat hun wensen of frustraties zijn ten opzichte van je bedrijf of product. Bepaal ook de Customer Journey.

5. Communicatietools kiezen
De keuze is ruim en het aanbod blijft groeien. Je persona helpt je de juiste kanalen te kiezen.

6. Content ontwikkelen
Deze stap vergt best wat energie en tijd.

7. Resultaten bepalen
Welke resultaten willen we behalen. Kwantitatieve KPI’s of kwalitatieve indicatoren.

IK HEB NOOD AAN EEN content MARKETING STRATEGIE

Persona Moodboard
ProudMary_Persona
Online strategie
ProudMary_Hoofdafbeelding_Content_Marketing_Strategie
Proud Mary Over ons

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB