Overzicht

Employer Value Proposition: wat?

Employer Branding
Afbeelding

Een Employer Value Proposition, wat is dat nu concreet?

Employer Value Proposition: wat is het?

Wat een portfolio is voor een sollicitant, is de Employer Value Proposition voor een bedrijf. Je toont je van je beste kant. Je benadrukt en toont waar jij als organisatie in relatie met je medewerkers in uitblinkt.

Een werkgever gebruikt een attractieve waardepropositie om getalenteerde kandidaten in de markt voor zich te winnen. Net als een goede sollicitatie moet een Employer Value Proposition zowel aantrekkelijk als realistisch geformuleerd zijn. Het is dan ook van groot belang om deze zorgvuldig voor te bereiden.

Onderscheidend

Breng een unieker verhaal dan wat elk bedrijf brengt als het om Employer Branding gaat. Wat kwaliteit - prijs- en service is voor positionering, is een leuk team - leuke job en marktconforme verloning voor Employer Value Proposition. Dat zegt iedereen. Graaf dus dieper. Wat maakt jouw als werkgever speciaal? Stel jezelf deze vragen:
• Waarom zouden sollicitanten precies geïnteresseerd moeten zijn in jouw bedrijf?
• Wat onderscheidt jou van jouw concurrenten?
• Wat mag je als werkgever van je medewerkers verwachten?

De antwoorden op deze vragen vormen de basis voor de formulering van de Employer Value Proposition. Stel deze vragen aan huidige werknemers. Daar zul je al veel uit leren. Maar kijk ook naar werkgevers waar je naar opkijkt en ondervraag sollicitanten.

Hulp nodig om je EVP te detecteren én te communiceren? Ontdek één van onze Employer Branding Trajecten die je op weg kunnen helpen.

Hoe bepaal je jouw Employer Value Proposition?

We centraliseren drie vragen:
• Waarom zouden sollicitanten precies geïnteresseerd moeten zijn in jouw bedrijf?
• Wat onderscheidt jou van jouw concurrenten?
• Wat mag je als werkgever van je medewerkers verwachten?

De antwoorden op deze vragen vormen de basis voor
de formulering van de Employer Value Proposition. Het is dus belangrijk dat je deze vragen gaat stellen aan huidige werknemers, werkgevers waar je naar opkijkt en sollicitanten.

Hulp nodig om deze te detecteren én te communiceren? Ontdek één van onze Employer Branding Trajecten die je op weg kunnen helpen.

Why should I
work for your
company instead
of somewhere else?
What’s in it for me?

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB