Branding Campaign Traject
In dit traject zetten we niet alleen je brandingsfundament op punt met naam, baseline, logo en strategie maar creëren we meteen een creatief campagne concept.
Dit traject omvat volgende onderdelen:
- Positioneringsbepaling
- Naam ontwikkeling
- Baseline ontwikkeling
- Branding: creatie logo design, huisstijlelementen, fotografie en brandbook
- Strategie
- Creatief Campagneconcept
de 6 onderdelen van het Branding Campagne Traject
1. Positionering
We streven er met deze workshop naar om een uniek DNA te definiëren voor jouw merk of bedrijf. Een DNA dat jou sterk onderscheidt van je concurrenten zodat je potentiële klanten weten waarom ze voor jou moeten kiezen. Je verhaal krijgt niet alleen vorm maar is ook uniek en onderscheidend.
2. Naam
De positioneringsworkshop is de ideale inhoudelijke basis om een naam te ontwikkelen. Alle neuzen staan in dezelfde richting, én er is duidelijkheid over de waarden die de naam moet overbrengen.
3. Baseline
Ook de baseline vloeit voort uit de positioneringsworkshop. Kiezen we voor een baseline die inspirerend is of eerder uitdrukkelijk weergeeft waarvoor je merk staat?
4. Branding
Een logo is van cruciaal belang omdat je het jarenlang als uithangbord zal gebruiken. Het geeft in een notendop visueel mee waar jouw onderneming voor staat. Een investering voor jaren. Dus sluit het maar beter perfect aan bij jouw unieke DNA. Maar met enkel een logodesign heb je nog geen branding. Een bijhorende huisstijl en fotografie zijn van essentieel belang om een mooi en herkenbaar geheel te creëren. We verzorgen tevens en aantal Print design stramienen en bepalen ook je look & feel en tone of voice. Een uitgebreide Brand Book bewaakt je visuele story.
5. Strategie
Een mooie branding ontwikkelen maar geen strategie hebben om je doelgroep te bereiken heeft geen zin. Daarom zetten we meteen je strategie op poten samen met een concreet mediaplan. Klaar om te groeien.
6. Creatief Campagneconcept
Een sterk idee is goud waard. Het kan een technische of complexe boodschap op een creatieve en eenvoudige manier uitleggen. Een concept is flexibel inzetbaar en perfect in te passen in de communicatieaanpak. Kiezen voor een creatief concept is kiezen voor continuïteit en consistentie in de communicatie.
Voor wie?
Voor een startende onderneming die een goed fundament wil om op verder te bouwen.
Voor een bedrijf dat nood heeft aan een restyling of opfrissing van zijn huisstijl.
Voor een kmo of organisatie die na een fusie of overname een nieuwe naam nodig heeft en bijhorende branding.
MAAK GEBRUIK VAN DE KMO PORTEFUILLE
De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Consultancy valt hier ook onder.