AGORIA
Samenwerking telecomoperatoren
De telecomoperatoren Proximus, Telenet, Orange, Citymesh en NRB zijn allen lid van Agoria. Ze voelden de noodzaak om als 1 geheel naar buiten te treden om hun verwezenlijkingen op het gebied van connectiviteit, duurzaamheid en inclusie in de verf te zetten. Want als alles goed loopt wat hun diensten betreft - wat meestal zo is - dan merk je niet dat de telecomoperatoren hun werk goed doen. Dat was meteen ons uitgangspunt voor deze overkoepelende campagne.
Wat als...
Wat als de telecomoperatoren er niet zouden zijn? Daar staan we nooit bij stil. We zijn het zo gewoon dat we geconnecteerd zijn, dat we zaken van op afstand aan of uit kunnen zetten, dat we probleemloos bellen met onze dochter in Bali... Het komt er op neer dat de telecomdiensten niet zichtbaar zijn.
Online sensibiliseringscampagne
Om tot een succesvolle online campagne te komen splitsen we de campagne op in 2 fases. In de eerste fase verhogen we de awareness aan de hand van een filmpje waarin we een precaire situatie oplossen dankzij de telecom diensten.
Proofpoints in fase 2
Nu we de awareness hebben aangewakkerd, bewijzen we aan de hand van diverse proofpoints dat telecom op heel wat thema's de oplossing biedt, al is dat niet altijd zichtbaar. 8 herkenbare thema's komen hier aan bod.
Zichtbare online campagne
Al is het thema "onzichtbaar - zichtbaar", voor de campagne stippelden we een strategie uit die heel zichtbaar moest zijn. In de see-fase bereiken we eerst een brede doelgroep om dan in de Think-fase via de proofpoints de mensen te laten nadenken én doorklikken.
Na een succesvolle testcampagne lanceerden we een half jaar later een tweede campagne met een filmpje inspelend op inclusie dankzij telecom.
Take one!
Even een blik achter de schermen nemen? Kijk snel hoe we de baby ter wereld brachten en hoe onze stagiaires hun eerste acteerprestaties met glans hebben doorstaan.
Bekijk ook de andere campagnes die we als vaste partner van Agoria creërden. De campagne voor het Boarding for business-event en de Cybersecurity campagne alsook de promotie van de white paper rond Cybersecurity.