Online leads genereren via content marketing: hoe doe je dat?
Opvallen. De aandacht trekken. Verleiden. Betrokkenheid creëren. Je verhaal vertellen. De deal sluiten. Elke stap is van belang bij het genereren van online leads. Maar wat is dat exact online leads genereren? Hoe doe je dat?
Naast inzetten op marketing automation kun je ook zelf aan de slag gaan met het genereren van online leads. Het vergt enige inspanning en tijd, maar toch werpt het zijn vruchten af. Want is het geen zonde om niet te weten wie die consument is die interesse toont in jouw product of dienst? Die wil je toch binnenhalen als klant?
Door die lead te genereren, maar ook blijvend te informeren, maak je wel kans. Van videomarketing, pop-ups en slide-ins tot socialmediamarketing, het zijn allemaal opties om leads te verzamelen. Maar opgelet er zijn ook enkele valkuilen aan verbonden!
Lead Generatie Magnets en Add-Ons
Er bestaan een tal van tools voor lead generatie:
-
Marketing Automation (HubSpot)
- Gratis Online Tool (bvb: "Net Salary Calculator")
- Website add-ons (bvb: LeadInfo)
- E-mail marketing
- Pop-ups & slide-ins on website
- Lead Gen ads via social media (LinkedIn is top hiervoor)
- ...
Elk van deze tools kunnen gecombineerd worden, het maakt je lead generatie motor zoveel krachtiger. Het vergt wel extra kennis voor sommige tools zoals Marketing Automation en de Lead Gen Ads.
Bijvoorbeeld onze white paper, kost helemaal niets, en je krijgt er gratis info over nog meer tools! Ga op ontdekking, leer de hedendaagse lead generatie magnets kennen én toepassen. Download onze White Paper online leads genereren hier.