are you the one for me?
Starterstraject
Wat is een starterstraject Je bent een starter en hebt ongetwijfeld duizenden schitterende maar niet gestructureerde ideeën voor je nieuw project in je hoofd. Je zoekt wat structuur en hebt nood aan advies op vlak van marketing. Je wil weten wat je wel of niet moet doen in deze opstarfase? Volg dan ons starterstraject op maat.
Start je een eigen zaak en ben je een kei in je eigen product maar niet in de marketing ervan? Dan is het starterstraject voor jou. We nemen 5 zaken onder handen: het fundament, gevolgd door naam & baseline, en branding. Als laatste ontwikkelen we een strategie waardoor je met de nodige focus kan opstarten.
de 5 onderdelen van het starterstraject
1. Positionering bepalen
We streven er met deze workshop naar om een uniek DNA te definiëren voor jouw merk of bedrijf. Een DNA dat jou sterk onderscheidt van je concurrenten zodat je potentiële klanten weten waarom ze voor jou moeten kiezen.
2. Naam
De positioneringsworkshop is de ideale inhoudelijke basis om een naam te ontwikkelen. Alle neuzen staan in dezelfde richting, én er is duidelijkheid over de waarden die de naam moet overbrengen.
3. Baseline
Ook de baseline vloeit voort uit de positioneringsworkshop. Kiezen we voor een baseline die inspirerend is of eerder uitdrukkelijk weergeeft waarvoor je merk staat?
4. Branding
Een logo is zeer belangrijk omdat je het jaren als uithangbord zal gebruiken. Het geeft in een notendop visueel mee waar jouw onderneming voor staat. Een investering voor jaren ook. Dus sluit het maar beter perfect aan bij jouw unieke DNA. Maar enkel met logo design heb je geen branding. Het toepassen van je logo en de bijhorende look & feel in de diverse print en digitale communicatietools is van essentieel belang om een mooi en herkenbaar geheel te creëren.
5. Marketingstrategie
We definiëren wat je wilt bereiken en hoe we dat doen. We zetten de vlag waar je wil aankomen: duidelijk en goed gedefinieerd. We hebben een vast stappenplan om tot de geschikte strategie te komen. Maar elke starter heeft zijn eigen noden en wensen, dus passen we “along the way” ook wel aan zodat we consultancy op maat geven. Een strategie waar je de komende jaren mee weg kan.
Voor wie?
Studentondernemers die hun zaak verder willen uitbouwen.
Startups die een goed fundament willen bouwen alvorens de markt te veroveren.
Voor hen die een partner zoeken die strategie en branding combineert.
MAAK GEBRUIK VAN DE KMO PORTEFEUILLE
De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Consultancy valt hier ook onder.