Scale-up of groeitraject
Wat is een scale-up of groeitraject? Je bent reeds een paar jaar aan het ondernemen. Je blijft groeien en dat brengt specifieke behoeftes op het vlak van marketing en communicatie met zich mee. Heb je nood aan extra medewerkers? Of moet je dringend werk maken van je interne communicatie nu je snel groeit? Of zoek je actief extra leads om je groei te bewerkstelligen? Beide situaties komen vaak voor bij scale-ups. Dit traject focust op jouw specifieke behoefte.
de 4 onderdelen van een scale-up of groeitraject
1. Positionering of kernwaarden?
Had je bij je opstart niet de tijd genomen om een positioneringsoefening ten gronde te maken maar voel je dat er nood is aan het scherper stellen van je positioneringswaarden om zo efficiënter de markt te bewerken? Dan kan deze workshop je klaarheid brengen. We definiëren je unieke DNA zodat je potentiële klanten weten waarom ze voor jou moeten kiezen.
Of we bepalen je kernwaarden als je dankzij je groei vooral nieuwe mensen moet aantrekken (en de bestaande medewerkers moet behouden).
2. Strategie
We definiëren wat je wil bereiken en hoe we dat doen. We zetten de vlag waar we willen aankomen: duidelijk en goed gedefinieerd. We hebben een vast stappenplan om tot de geschikte strategie te komen. Maar elk groeibedrijf heeft zijn eigen noden en wensen, dus passen we “along the way” ook wel aan zodat we consultancy op maat leveren. Een strategie waar je de komende jaren mee weg kan, ofwel een ondernemersstrategie ofwel een employer branding strategie.
3. Creatief concept
Een sterk idee is goud waard. Het kan een technische of complexe boodschap creatief en eenvoudig uitleggen. Een concept is flexibel inzetbaar en perfect in te passen in de communicatieaanpak. Kiezen voor een creatief concept is kiezen voor continuïteit en consistentie in de communicatie. En dat bevordert je groei.
4. Print & digital design
Na de strategische beslissingen en het creatief concept ben je klaar om alle nodige communicatietools uit te werken. Proud Mary staat in voor zowel print als digital design. Hiervoor wordt een budget opgemaakt in functie van de noden.
Voor wie?
HR-managers en -medewerkers die werk moeten maken van het vastleggen van kernwaarden nu de onderneming sterk groeit.
CEO's van een scale-up die zich afvragen hoe ze de juiste kandidaten kunnen aantrekken.
Groeibedrijven die extra leads moeten binnenhalen.
MAAK GEBRUIK VAN DE KMO PORTEFEUILLE
De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Consultancy valt hier ook onder.