Search Engine Advertising

ProudMary_Hoofdafbeelding_SEA

Wil je gevonden worden op Google? Zoekmachine advertising, of SEA in de (digitale) volksmond is de sleutel die je toegang geeft tot de top zoekresultaten. Wist je dat de hoogste conversieratio's op social media niet eens dichtbij de conversieratio's van SEA komen? Dat is omdat de zoekintentie een grote indicator is op interesse. Laat dit niet aan je voorbijgaan: ontdek de mogelijkheden tot groei via SEA.

Hoe gaat het in z'n werk?

Adverteren bij zoekmachines werkt als een grote, digitale veiling: je brengt een bod uit en het algoritme vergelijkt het bod met de andere biedingen in de veiling. Uiteraard wordt ook de kwaliteit van de advertentie en de relevantie van de content op de landingspagina meegenomen in de afweging over welke bidscore jouw advertentie krijgt. Dit alles gebeurt in enkele milliseconden.

Zoekwoordadvertentie

De meest gekende vorm van search engine advertising is de zoekwoordadvertentie. Deze advertenties komen bovenaan of onderaan te staan bij de organische zoekresultaten, uiteraard enkel wanneer de campagne goed is ingesteld. Vroeger viel het enorm op dat het hier om een advertentie ging en bestond deze puur uit tekst. Je kon enkel naar één plek doorklikken. Tegenwoordig zijn er verschillende extensies waarbij je bijvoorbeeld meteen kan bellen naar een bedrijf of doorklikken naar een specifieke pagina. Sinds kort kan je zelfs een afbeelding toevoegen.

Display-, Youtube- en shoppingadvertenties

Naast zoekwoordadvertenties heb je nog een hele resem andere mogelijkheden. Zo kan je via displayadvertenties verschijnen op het advertentienetwerk van bijvoorbeeld Google. Deze afbeeldingen of gifjes kunnen zowel merkherkenning stimuleren, als ingezet worden als remarketing strategie. Dezelfde doelen kan je ook behalen met Youtube ads, de grootste zoekmachine voor video’s. Is jouw bedrijf actief in e-commerce? Dan zijn (dynamische) shopping ads zeker iets voor jou! Hierbij wordt je product getoond bovenaan de zoekresultaten met een afbeelding en eventuele extensies. Wanneer je de dynamische shopping ads gebruikt, dan wordt er automatisch aan remarketing gedaan. Zo volgt het product waar de bezoeker op klikte hem nog een tijdje in het advertentienetwerk van de zoekmachine. Nog geen webshop maar wel een lokale winkel? Dan kan je zelfs fysiek winkelbezoek stimuleren.

Customer Journey

Zoals je ziet, de mogelijkheden zijn enorm. Maar welk type search engine advertising je gebruikt, hangt enorm af van je business en de customer journey waar jouw mogelijke klant zich in bevindt.

Zie je door de bomen het bos niet meer? En kan je een handje hulp gebruiken bij het bepalen van jouw search engine advertising strategie? Of wil je gewoon extra leads binnenhalen terwijl wij voor jou alles beheren?

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB