Branding, meester de kunst van storytelling

Elke bedrijf heeft zijn eigen, unieke verhaal. Een geschiedenis, een manier van aanpakken, een visie voor de toekomst.
Maar zelfs het mooiste verhaal heeft een hook nodig. Sla je doelgroep aan de haak op een manier die bij jullie merk past. Wij kunnen je daarin helpen.
Sprookjes beginnen steevast met "Er was eens". Een beproefde manier om de aandacht te trekken. Helaas is het echte leven geen sprookje en is het als bedrijf net zaak om clichés te vermijden.
Om je verhaal prettig in te leiden en je doelgroep subtiel te verleiden. Met visuele punch en een heldere boodschap. Zo wordt jouw verhaal ook een beetje het hunne.
De kunst om dat kort en krachtig te doen, heet branding. En je verhalenverteller heet Proud Mary.

Jouw verhaal, in je eigen woorden.
Branding is een vertelwijze. Je geeft je bedrijf of product een gezicht, een stem, een verhaal mee.
Nuchter gesteld: een eigentijdse huisstijl of corporate identity die je consequent en polyvalent kunt uitwerken: een logo, een slogan, een baseline,... Of zelfs een bedrijfsnaam, als je pas begint of wilt herbronnen.
Het is ook veel meer dan dat. Je branding maakt deel uit van een groter, strategisch onderbouwd traject. Een traject met als ultiem doel de identiteit en het DNA van je bedrijf in alles te laten doorwerken. Van de vluchtigste social mediapost tot het meest doordachte meerjarenplan.
Niemand kent jouw verhaal beter dan jij zelf. Proud Mary luistert naar wat je te vertellen hebt en stelt achteraf de juiste vragen. Zo leggen we stap voor stap bloot waar je vandaan komt en waar je naartoe wil.
Een happy end voor je branding, een nieuw begin voor je bedrijf.
Wie heeft baat bij
branding?
Starters
Starters die zich van meet af aan willen onderscheiden met een gepaste naam en logo
Bedrijven die fusioneren
Bedrijven die fusioneren en een nieuwe, overkoepelende positionering, naam en branding zoeken.
Overnemers of gevestigde waarden
Overnemers die hun eigen DNA in het overgenomen bedrijf willen injecteren. Of gevestigde waarden die hun verhaal in een hedendaags jasje willen steken.
Bedrijven die een nieuw product lanceren
Bedrijven die een nieuw product op de markt brengen en een vliegende start willen nemen met een doordachte positionering, treffende naam en dito logo.
Scholen
Scholen die met een nieuwe identiteit een bank vooruit willen.
Bedrijven met internationale ambities
Bedrijven met internationale ambities die op zoek zijn naar een nieuwe naam die universeler is en beter bekt.
Of jij, misschien? Omdat je een partner zoekt die met je meedenkt, betrokken is, en zowel conceptueel als strategisch sterk uit de hoek komt. Een partner die weet dat branding een rots is waarop je kunt bouwen. Een rots als fundament voor trots. Want trots doet groeien: Proud Mary.
Benieuwd hoe ons Branding Traject verloopt? Contacteer ons voor een verkennend gesprek. Elke realisatie van Proud Mary vertelt zijn (m/v/x) eigen verhaal. Laat je verleiden en inspireren. Elk logo heeft zijn eigen stijl. Het verhaal inspireert de ‘omslag’. Niet omgekeerd. Proud Mary vertelt en verrast met heel diverse branding designs.